Sustenabilitatea este printre prioritățile de top ale echipelor de management la nivel global, conform unui studiu realizat de compania de consultanță Deloitte. Cercetarea expune că un procent de 85% dintre executivii ce au participat au afirmat că organizațiile lor și-au majorat investițiile în tranziția „verde” din ultimul an, iar jumătate dintre respondenți au început să se folosească de soluții tehnologice pentru a-și atinge obiectivele climatice.
Totodată, influența schimbărilor climatice asupra strategiilor și operațiunilor companiilor este în creștere. Ca atare, companiile pun în aplicare deja acțiuni precum utilizarea de materii prime durabile, eficiența energetică și proiectarea de produse și servicii ecologice.
Supravegherea performanței furnizorilor și creșterea transparenței în lanțul de aprovizionare sunt alte motive asupra cărora se concentrează companiile în direcția unei dezvoltări durabile conform comunicatului de presă.
Studiul Deloitte CxO Sustainability Survey 2024, prezintă cum impactul schimbărilor climatice asupra strategiilor și operațiunilor companiilor este și el în creștere, 70% dintre liderii de afaceri față de 61% care au răspuns studiului anul trecut au susținut că se așteaptă la efecte majore în următorii trei ani, iar aproape jumătate respectiv 45% lucrează la transformarea modelului de afaceri în sens sustenabil. Acțiunile de bază desfășurate deja țin de utilizarea de materii prime mai sustenabile adică 51%, 49% eficiența energetică și 48% proiectarea de produse și servicii ecologice.
Te-ar mai putea interesa și: Proiectul Neptun Deep, important pentru Uniunea Europeană. Declarațiile șefului OMV
Liderii de afaceri precizează în premieră profitul și reziliența lanțurilor de aprovizionare (37%) în fruntea listei de beneficii ale inițiativelor de sustenabilitate, alături de satisfacerea așteptărilor consumatorilor (38%) și ale angajaților (37%).
„Organizațiile încep să asocieze beneficii financiare tangibile inițiativelor din sfera sustenabilității, care, în ediția de anul acesta a raportului, le surclasează în premieră pe cele legate de brand și reputație, ceea ce denotă o nouă etapă de maturitate în cadrul tranziției”, a declarat Alexandru Reff, Country Managing Partner, Deloitte România și Moldova.
Printre impediementele întâmpinate în a își face afacerea sustenabilă au fost în felul următor, 21% dintre respondenții au vorbit despre lipsa sau insuficiența materiilor prime aferente pentru susținerea acțiunilor, 18% dintre aceștia de nevoia de a aloca resurse în primul rând către provocări imediate de exemplu așa cum sunt inflația, efectele de piață ale pandemiei și ale tensiunilor geopolitice.
Cercetarea Deloitte CxO Sustainability Report 2024 a fost realizată în rândul a peste 2.100 de executivi de top din 27 de țări de pe toate continentele. Scopul acesteia a fost analizarea deevoluțiile în atitudinea și acțiunile organizațiilor din industrii diferite în legătură cu soluționarea schimbărilor climatice și tranziția sustenabilă.
Ai mai putea citi și: O IT-istă româncă a atras 3,75 milioane dolari pentru startup-ul ei de inteligență artificială, în SUA