Românii cumpără tot mai des telefoane mobile și electronice prin sistemul buy back de la amanet.
„Se observă un trend ascendent pe segmentul Buy Back de mulți ani și putem spune că, în general, interesul populației a fost mereu în creștere. A existat, la un moment dat, o anumită precauție a consumatorilor, o înclinație spre protecția propriilor finanțe. Dar, cu toate acestea, pe anumite segmente – electronice, spre exemplu, estimăm creșteri importante ale cifrei de afaceri anul acesta, care pot ajunge până la 50%”, spune Cosmin Popovici, CEO Credit Amanet, pentru Economica.net.
Interesul clienților pentru programele Buy Back se explică în primul rând prin avantajele de care beneficiază: pot achiziționa electronice cu prețuri până la 50% mai mici decât prețul de lansare, beneficiază de 1 an garanție și au termen de retur extins. De asemenea, pot primi până la 80% din valoarea de pre-owned a produsului electronic, dacă este într-o stare bună. Clienții sunt interesați de telefoane din clasa medie sau premium pe care le găsesc la CreditAmanet în stare foarte bună și totodată primesc garanția calității lor.
Cele mai frecvente produse oferite pentru Buy Back rămân telefoanele mobile. Sunt urmate de gențile și ceasurile de lux.
„În privința telefoanelor mobile, cei mai mulți clienți apelează la Buy Back pentru că programul facilitează achiziția de produse de calitate premium la prețuri accesibile. Un smartphone are durata medie de viață de 18 luni. Dar dacă pe piață apar între timp modele noi, Buy Back este o soluție avantajoasă. De ce să ții un telefon în stare bună într-un sertar, când prin intermediul Buy Back poți primi până la 80% din valoarea sa de pre-owned?”, explică Cosmin Popovici.
Pentru segmentul ceasurilor de lux, în proporție de 80%, cei mai mulți clienți sunt bărbați, cu vârste cuprinse între 25-55 de ani. Pentru gențile de lux predomină, în proporție de 90%, clienții de sex feminin, cu vârste cuprinse între 20-55 de ani.
Pentru bijuteriile cu diamante, cei mai mulți clienți sunt femei cu vârste între 20-55 de ani, iar pentru categoria bijuteriilor din aur, clienții sunt 80% femei și 20% bărbați, cu vârste cuprinse între 20-55 de ani.
Pe segmentul produselor amanetate, cele mai frecvente produse rămân în continuare obiectele din aur, cu o rată de răscumpărare de aproximativ 80%.