Romanian
 - 
ro
Economie

Un gigant auto își închide 3 fabrici din Germania după 87 de ani, afectând zeci de mii de angajați

28 Oct, 17:17 • Mălureanu Rebecca
Dupa 87 de ani de funcționare, renumitul producător auto Wolkswagen, intenționează să își închidă cel puțin 3 fabrici din Germania, concediind zeci de mii de angajați. Hotărârea vine în urma unor provocări economice și al unei scăderi a cererii pe piață, cu impact puternic în industria auto europeană.
Un gigant auto își închide 3 fabrici din Germania după 87 de ani, afectând zeci de mii de angajați

Pentru prima dată în istoria sa, după aproape 9 decenii de funcționare, gigantul auto Wolkwagen intenționează să-și închidă 3 fabrici din Germania, a anunțat luni consiliul companiei, potrivit Politico.

Zeci de mii de angajați vor fi afectați de această decizie

Volkswagen îți planifică închiderea a cel puțin trei fabrici de pe teritoriul Germaniei și reducerea producției în toate fabricile care au mai rămas, le-a transmis președintele consiliului, Daniela Cavallo, angajaților din Wolfsburg. Închiderile ar cauza pierderea a zeci de mii de locuri de muncă. Departamentele întregi pot fi închise sau mutate în străinătate.

Volkswagen a invalidat, cu o lună în urmă, un acord din 1994 ce prevedea protecția angajaților de disponibilizări până în 2029. Disponibilizările ar putea începe în a doua jumătate a anului 2025.

Închiderea fabricilor Wolkswagen din Germania are efecte negative pentru zeci de mii de angajați
Închiderea fabricilor Wolkswagen din Germania are efecte negative pentru zeci de mii de angajați

Te-ar mai putea interesa și: Câți bani costă drumul de legătură între Autostrada A0 București Nord și Aeroportul Otopeni. Ministerul Transporturilor a aprobat bugetul

În China, vânzările reduse cu aproape 20% în prima jumătate a anului 2024, Volkswagen, intrat puternic pe piața chineză, are deci puține opțiuni pentru a contrabalansa deficiențele.

Închiderile istorice ale fabricilor Volkswagen au loc pe măsură ce produsul intern brut al Germaniei este programat să scadă pentru al doilea an la rând.

Numai în Wolfsburg, un oraș de 120.000 de locuitori, un număr ce depășește 60.000 de oameni muncesc pentru fabrica Volkswagen.

Problemele de natură economică tot mai mari ale țării vor deveni probabil o dezavantaj primordial înaintea alegerilor federale programate în mai puțin de un an.

Cancelarul german Olaf Scholz se pregătește pentru o întâlnire cu șefii sindicatelor și șefii unora dintre cele mai mari companii din Germania pentru a aranja un plan pentru normalizarea economică a țării.

Istoria Wolkswagen

Totul a început din dorința lui Hitler de a face automobilul disponibil maselor, pe când în acea vreme  mașina reprezenta încă un lux al clasei mijlocii. Un designer din Stuttgart pe nume Ferdinand Porsche a a adus viață ideilor vagi ale lui Hitler, printr-un vehicul care a ajuns să fie cunoscut drept „mașina poporului”. Acesta a fost începutul faimosului Beetle.

O fabrică imensă a fost construită la Fallersleben, inspirată după uzina Ford din Rouge River, cu muncitori italieni aduși printr-un acord cu regimul lui Mussolini. Pentru a permite germanilor să-și achiziționeze un Beetle, guvernul a creat un program de economisire subvenționat, însă o dată cu izbucnirea războiului în 1939, economiile cetățenilor au fost restituite către industria de război.

Naziștii au adus forță de muncă străină: prizonieri de război și tineri din teritoriile ocupate, ajungând ca 70% dintre muncitorii Volkswagen să fie străini, adesea tratați îngrozitor și cazați în condiții deplorabile.

În urma războiului, Ferdinand Porsche și Anton Piech au fost reținuți de francezi pentru legături naziste, dar eliberați fără acuzații. În 1945, britanicii au preluat fabrica, însă producătorii englezi au respins ideea preluării. Ford a refuzat și el propunerea, considerând Beetle-ul neatractiv. În 1948, statul german a preluat uzina, încredințând-o lui Heinrich Nordhoff, fost șef la Opel.

Din anul 1948, Volkswagen a devenit un simbol, dar și o parte economică importantă a statului german. Primele mașini au fost vândute în SUA în 1949, dar adevăratul succes vine din 1950. În doar cinci ani, producția Beetle-ului a crescut vertiginos, ajungând la un milion de mașini în 1955.

Ai mai putea citi și: Câți bani costă drumul de legătură între Autostrada A0 București Nord și Aeroportul Otopeni. Ministerul Transporturilor a aprobat bugetul

 

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Horoscop 17 martie. Ghinion financiar major pentru această zodie!
Horoscop 17 martie. Ghinion financiar major pentru această zodie!
Cine va mai beneficia de pensia de stat până în 2032. Cum se obţine şi care sunt condiţiile de eligibilitate
Cine va mai beneficia de pensia de stat până în 2032. Cum se obţine şi care sunt condiţiile de ...
Peste 50% dintre adulți și tineri vor fi supraponderali sau obezi până în 2050!
Peste 50% dintre adulți și tineri vor fi supraponderali sau obezi până în 2050!
Câţi bani câştigă Antonia şi Alex Velea din muzică şi afaceri. Ce tarif are artista pentru un show de 40 de minute
Câţi bani câştigă Antonia şi Alex Velea din muzică şi afaceri. Ce tarif are artista pentru un ...
Trucul prin care cartofii se păstrează fără să încolțească timp îndelungat. ce fructe trebuie depozitate lângă ei în cămară
Trucul prin care cartofii se păstrează fără să încolțească timp îndelungat. ce fructe trebuie ...
Animalul mai periculos decât ursul și lupul. Trăiește în România și se poate camufla foarte ușor
Animalul mai periculos decât ursul și lupul. Trăiește în România și se poate camufla foarte ușor
Cel mai puternic telescop din lume ar putea să aibă bugetul tăiat. NASA se confruntă cu dificultăţi financiare
Cel mai puternic telescop din lume ar putea să aibă bugetul tăiat. NASA se confruntă cu dificultăţi ...
Amenzi uriaşe – între 2.000 şi 6.000 de lei – pentru românii care cresc porci în curte fără să îi declare
Amenzi uriaşe – între 2.000 şi 6.000 de lei – pentru românii care cresc porci în curte ...
Rețeta tradițională din 1938 care a cucerit generații! Gustul autentic pe care nu trebuie să-l ratezi!
Rețeta tradițională din 1938 care a cucerit generații! Gustul autentic pe care nu trebuie să-l ratezi!
Destin scris în stele! Zodia care trebuie să poarte doar argint. Aurul îi atrage ghinionul!
Destin scris în stele! Zodia care trebuie să poarte doar argint. Aurul îi atrage ghinionul!
Cum îl cheamă în buletin pe Jean de la Craiova și cum s-a ales cu porecla cu care a devenit cunoscut. În copilărie i se spunea ”Prințișorul din Pantelimon”
Cum îl cheamă în buletin pe Jean de la Craiova și cum s-a ales cu porecla cu care a devenit cunoscut. ...
„Super uleiul” care ar putea fi cel mai sănătos pentru gătit. Specialiștii au dat verdictul!
„Super uleiul” care ar putea fi cel mai sănătos pentru gătit. Specialiștii au dat verdictul!