- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Economie

Un gigant auto își închide 3 fabrici din Germania după 87 de ani, afectând zeci de mii de angajați

28 Oct, 17:17 • Mălureanu Rebecca
Dupa 87 de ani de funcționare, renumitul producător auto Wolkswagen, intenționează să își închidă cel puțin 3 fabrici din Germania, concediind zeci de mii de angajați. Hotărârea vine în urma unor provocări economice și al unei scăderi a cererii pe piață, cu impact puternic în industria auto europeană.
Un gigant auto își închide 3 fabrici din Germania după 87 de ani, afectând zeci de mii de angajați

Pentru prima dată în istoria sa, după aproape 9 decenii de funcționare, gigantul auto Wolkwagen intenționează să-și închidă 3 fabrici din Germania, a anunțat luni consiliul companiei, potrivit Politico.

Zeci de mii de angajați vor fi afectați de această decizie

Volkswagen îți planifică închiderea a cel puțin trei fabrici de pe teritoriul Germaniei și reducerea producției în toate fabricile care au mai rămas, le-a transmis președintele consiliului, Daniela Cavallo, angajaților din Wolfsburg. Închiderile ar cauza pierderea a zeci de mii de locuri de muncă. Departamentele întregi pot fi închise sau mutate în străinătate.

Volkswagen a invalidat, cu o lună în urmă, un acord din 1994 ce prevedea protecția angajaților de disponibilizări până în 2029. Disponibilizările ar putea începe în a doua jumătate a anului 2025.

Închiderea fabricilor Wolkswagen din Germania are efecte negative pentru zeci de mii de angajați
Închiderea fabricilor Wolkswagen din Germania are efecte negative pentru zeci de mii de angajați

Te-ar mai putea interesa și: Câți bani costă drumul de legătură între Autostrada A0 București Nord și Aeroportul Otopeni. Ministerul Transporturilor a aprobat bugetul

În China, vânzările reduse cu aproape 20% în prima jumătate a anului 2024, Volkswagen, intrat puternic pe piața chineză, are deci puține opțiuni pentru a contrabalansa deficiențele.

Închiderile istorice ale fabricilor Volkswagen au loc pe măsură ce produsul intern brut al Germaniei este programat să scadă pentru al doilea an la rând.

Numai în Wolfsburg, un oraș de 120.000 de locuitori, un număr ce depășește 60.000 de oameni muncesc pentru fabrica Volkswagen.

Problemele de natură economică tot mai mari ale țării vor deveni probabil o dezavantaj primordial înaintea alegerilor federale programate în mai puțin de un an.

Cancelarul german Olaf Scholz se pregătește pentru o întâlnire cu șefii sindicatelor și șefii unora dintre cele mai mari companii din Germania pentru a aranja un plan pentru normalizarea economică a țării.

Istoria Wolkswagen

Totul a început din dorința lui Hitler de a face automobilul disponibil maselor, pe când în acea vreme  mașina reprezenta încă un lux al clasei mijlocii. Un designer din Stuttgart pe nume Ferdinand Porsche a a adus viață ideilor vagi ale lui Hitler, printr-un vehicul care a ajuns să fie cunoscut drept „mașina poporului”. Acesta a fost începutul faimosului Beetle.

O fabrică imensă a fost construită la Fallersleben, inspirată după uzina Ford din Rouge River, cu muncitori italieni aduși printr-un acord cu regimul lui Mussolini. Pentru a permite germanilor să-și achiziționeze un Beetle, guvernul a creat un program de economisire subvenționat, însă o dată cu izbucnirea războiului în 1939, economiile cetățenilor au fost restituite către industria de război.

Naziștii au adus forță de muncă străină: prizonieri de război și tineri din teritoriile ocupate, ajungând ca 70% dintre muncitorii Volkswagen să fie străini, adesea tratați îngrozitor și cazați în condiții deplorabile.

În urma războiului, Ferdinand Porsche și Anton Piech au fost reținuți de francezi pentru legături naziste, dar eliberați fără acuzații. În 1945, britanicii au preluat fabrica, însă producătorii englezi au respins ideea preluării. Ford a refuzat și el propunerea, considerând Beetle-ul neatractiv. În 1948, statul german a preluat uzina, încredințând-o lui Heinrich Nordhoff, fost șef la Opel.

Din anul 1948, Volkswagen a devenit un simbol, dar și o parte economică importantă a statului german. Primele mașini au fost vândute în SUA în 1949, dar adevăratul succes vine din 1950. În doar cinci ani, producția Beetle-ului a crescut vertiginos, ajungând la un milion de mașini în 1955.

Ai mai putea citi și: Câți bani costă drumul de legătură între Autostrada A0 București Nord și Aeroportul Otopeni. Ministerul Transporturilor a aprobat bugetul

 

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Câți bani poți scoate de la bancomat. Limita ascunsă impusă de bănci despre care nimeni nu vorbește
Câți bani poți scoate de la bancomat. Limita ascunsă impusă de bănci despre care nimeni nu vorbește
Serverele RAR au picat. Activitatea cu publicul a fost suspendată
Serverele RAR au picat. Activitatea cu publicul a fost suspendată
Schengen: România primește undă verde de la Austria, dar o altă țară UE ne blochează drumul!
Schengen: România primește undă verde de la Austria, dar o altă țară UE ne blochează drumul!
Românii care stau la bloc și au animale de companie riscă amenzi uriașe. În ce condiții se dau sancțiunile
Românii care stau la bloc și au animale de companie riscă amenzi uriașe. În ce condiții se dau ...
Anunţul lui Mugur Isărescu privind inflaţia. Românii trebuie să se pregătească de un nou val de creşteri ale preţurilor
Anunţul lui Mugur Isărescu privind inflaţia. Românii trebuie să se pregătească de un nou val de ...
Marcel Ciolacu, vești bune pentru români: Prelungim plafonarea preţurilor la energie şi gaze
Marcel Ciolacu, vești bune pentru români: Prelungim plafonarea preţurilor la energie şi gaze
Vacanțe la jumătate de preț la Târgul de Turism 2024 al României. Cum arată topul ofertelor
Vacanțe la jumătate de preț la Târgul de Turism 2024 al României. Cum arată topul ofertelor
Școala de șoferi s-ar putea ieftini. Guvernul vine cu vești bune pentru cei care vor să dea de permis
Școala de șoferi s-ar putea ieftini. Guvernul vine cu vești bune pentru cei care vor să dea de permis
Doar 19.000 de persoane și firme din peste 100.000 care au solicitat ștergerea unor datorii au beneficiat de amnistia fiscală. Cât a încasat ANAF din datoriile vechi
Doar 19.000 de persoane și firme din peste 100.000 care au solicitat ștergerea unor datorii au beneficiat ...
Benzina şi motorina se scumpesc din nou. Preţul carburanţilor, 21 noiembrie 2024
Benzina şi motorina se scumpesc din nou. Preţul carburanţilor, 21 noiembrie 2024
Primul tren electric inaugurat după 20 de ani s-a stricat deja după prima cursă. Garnitura Alstom nu a mai plecat joi din Gara de Nord
Primul tren electric inaugurat după 20 de ani s-a stricat deja după prima cursă. Garnitura Alstom ...
Avertisment pentru toți posesorii de telefoane mobile! Funcția care te poate lăsa instant fără bani!
Avertisment pentru toți posesorii de telefoane mobile! Funcția care te poate lăsa instant fără bani!
Carnea de porc se va scumpi masiv! Prețuri mult mai mari față de Crăciunul trecut!
Carnea de porc se va scumpi masiv! Prețuri mult mai mari față de Crăciunul trecut!
ANPC în acțiune. Amenzi uriașe de peste 12 milioane de lei pentru comercianții de anvelope
ANPC în acțiune. Amenzi uriașe de peste 12 milioane de lei pentru comercianții de anvelope
Sorin Grindeanu, anunț: O nouă autostradă în România
Sorin Grindeanu, anunț: O nouă autostradă în România
Banii vin pe card! Cine trebuie să-și verifice conturile
Banii vin pe card! Cine trebuie să-și verifice conturile
Scandal uriaș în Grecia. Casă scoasă la vânzare pentru 300 de milioane de euro fără ca proprietarii să știe
Scandal uriaș în Grecia. Casă scoasă la vânzare pentru 300 de milioane de euro fără ca proprietarii ...
Schimbare în programul elevilor! Cum vor învăța vineri și luni înainte și după alegerile prezidențiale
Schimbare în programul elevilor! Cum vor învăța vineri și luni înainte și după alegerile prezidențiale