- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Economie

Un gigant auto își închide 3 fabrici din Germania după 87 de ani, afectând zeci de mii de angajați

28 Oct, 17:17 • Mălureanu Rebecca
Dupa 87 de ani de funcționare, renumitul producător auto Wolkswagen, intenționează să își închidă cel puțin 3 fabrici din Germania, concediind zeci de mii de angajați. Hotărârea vine în urma unor provocări economice și al unei scăderi a cererii pe piață, cu impact puternic în industria auto europeană.
Un gigant auto își închide 3 fabrici din Germania după 87 de ani, afectând zeci de mii de angajați

Pentru prima dată în istoria sa, după aproape 9 decenii de funcționare, gigantul auto Wolkwagen intenționează să-și închidă 3 fabrici din Germania, a anunțat luni consiliul companiei, potrivit Politico.

Zeci de mii de angajați vor fi afectați de această decizie

Volkswagen îți planifică închiderea a cel puțin trei fabrici de pe teritoriul Germaniei și reducerea producției în toate fabricile care au mai rămas, le-a transmis președintele consiliului, Daniela Cavallo, angajaților din Wolfsburg. Închiderile ar cauza pierderea a zeci de mii de locuri de muncă. Departamentele întregi pot fi închise sau mutate în străinătate.

Volkswagen a invalidat, cu o lună în urmă, un acord din 1994 ce prevedea protecția angajaților de disponibilizări până în 2029. Disponibilizările ar putea începe în a doua jumătate a anului 2025.

Închiderea fabricilor Wolkswagen din Germania are efecte negative pentru zeci de mii de angajați
Închiderea fabricilor Wolkswagen din Germania are efecte negative pentru zeci de mii de angajați

Te-ar mai putea interesa și: Câți bani costă drumul de legătură între Autostrada A0 București Nord și Aeroportul Otopeni. Ministerul Transporturilor a aprobat bugetul

În China, vânzările reduse cu aproape 20% în prima jumătate a anului 2024, Volkswagen, intrat puternic pe piața chineză, are deci puține opțiuni pentru a contrabalansa deficiențele.

Închiderile istorice ale fabricilor Volkswagen au loc pe măsură ce produsul intern brut al Germaniei este programat să scadă pentru al doilea an la rând.

Numai în Wolfsburg, un oraș de 120.000 de locuitori, un număr ce depășește 60.000 de oameni muncesc pentru fabrica Volkswagen.

Problemele de natură economică tot mai mari ale țării vor deveni probabil o dezavantaj primordial înaintea alegerilor federale programate în mai puțin de un an.

Cancelarul german Olaf Scholz se pregătește pentru o întâlnire cu șefii sindicatelor și șefii unora dintre cele mai mari companii din Germania pentru a aranja un plan pentru normalizarea economică a țării.

Istoria Wolkswagen

Totul a început din dorința lui Hitler de a face automobilul disponibil maselor, pe când în acea vreme  mașina reprezenta încă un lux al clasei mijlocii. Un designer din Stuttgart pe nume Ferdinand Porsche a a adus viață ideilor vagi ale lui Hitler, printr-un vehicul care a ajuns să fie cunoscut drept „mașina poporului”. Acesta a fost începutul faimosului Beetle.

O fabrică imensă a fost construită la Fallersleben, inspirată după uzina Ford din Rouge River, cu muncitori italieni aduși printr-un acord cu regimul lui Mussolini. Pentru a permite germanilor să-și achiziționeze un Beetle, guvernul a creat un program de economisire subvenționat, însă o dată cu izbucnirea războiului în 1939, economiile cetățenilor au fost restituite către industria de război.

Naziștii au adus forță de muncă străină: prizonieri de război și tineri din teritoriile ocupate, ajungând ca 70% dintre muncitorii Volkswagen să fie străini, adesea tratați îngrozitor și cazați în condiții deplorabile.

În urma războiului, Ferdinand Porsche și Anton Piech au fost reținuți de francezi pentru legături naziste, dar eliberați fără acuzații. În 1945, britanicii au preluat fabrica, însă producătorii englezi au respins ideea preluării. Ford a refuzat și el propunerea, considerând Beetle-ul neatractiv. În 1948, statul german a preluat uzina, încredințând-o lui Heinrich Nordhoff, fost șef la Opel.

Din anul 1948, Volkswagen a devenit un simbol, dar și o parte economică importantă a statului german. Primele mașini au fost vândute în SUA în 1949, dar adevăratul succes vine din 1950. În doar cinci ani, producția Beetle-ului a crescut vertiginos, ajungând la un milion de mașini în 1955.

Ai mai putea citi și: Câți bani costă drumul de legătură între Autostrada A0 București Nord și Aeroportul Otopeni. Ministerul Transporturilor a aprobat bugetul

 

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Motivul pentru care felicitarea de Crăciun postată de Prinţul William şi Kate Middleton a fost ștearsă la scurt timp de la publicare. Dezvăluirile fotografului Familiei Regale
Motivul pentru care felicitarea de Crăciun postată de Prinţul William şi Kate Middleton a fost ștearsă ...
Cât costă un cozonac Dubai făcut de Gabriela Cristea. Cu cât vinde prezentatoarea TV produsele de patiserie de Crăciun
Cât costă un cozonac Dubai făcut de Gabriela Cristea. Cu cât vinde prezentatoarea TV produsele de ...
Doliu în lumea muzicii! Trupa Proconsul trece prin momente grele. „Vălică al nostru a plecat și el, prea devreme”
Doliu în lumea muzicii! Trupa Proconsul trece prin momente grele. „Vălică al nostru a plecat ...
Cum l-a poreclit presa din Italia pe Dan Șucu după ce a devenit acționar majoritar la Genoa
Cum l-a poreclit presa din Italia pe Dan Șucu după ce a devenit acționar majoritar la Genoa
Ce are de gând să facă Aura Șova cu cei 100.000 de euro câștigați la Vocea României. Nimeni nu se aștepta la un asemenea răspuns
Ce are de gând să facă Aura Șova cu cei 100.000 de euro câștigați la Vocea României. Nimeni nu ...
Ce mașină va putea trece prima prin intersecție? Testul care dă dureri de cap multor soferi
Ce mașină va putea trece prima prin intersecție? Testul care dă dureri de cap multor soferi
Banca din România care dispare din februarie. Ce se întâmplă cu banii clienților din conturi
Banca din România care dispare din februarie. Ce se întâmplă cu banii clienților din conturi
De ce să nu ridici niciodată o bancnotă găsită pe parbriz. Noua metodă folosită de hoţi
De ce să nu ridici niciodată o bancnotă găsită pe parbriz. Noua metodă folosită de hoţi
Ce reprezintă zgomotele produse de centrala termică. Cea mai frecventă problemă tehnică ce apare la centrale
Ce reprezintă zgomotele produse de centrala termică. Cea mai frecventă problemă tehnică ce apare ...
Lucian Romașcanu, purtătorul de cuvânt al PSD: „Duminică sunt consultările de la Cotroceni. Apoi anunțăm propunerea de premier”
Lucian Romașcanu, purtătorul de cuvânt al PSD: „Duminică sunt consultările de la Cotroceni. ...
Cât câștigă un român în Germania. Muncește la o fermă 310 ore pe lună: „Diferă în funcție de câte ore ai într-o lună”
Cât câștigă un român în Germania. Muncește la o fermă 310 ore pe lună: „Diferă în funcție ...
Deficit major de zilieri în România. Ziua de lucru se plăteşte chiar şi cu 500 de lei: „Mai găseşti doar bieţi pensionari, tineret nu mai vezi”
Deficit major de zilieri în România. Ziua de lucru se plăteşte chiar şi cu 500 de lei: „Mai ...
Se dă startul licitației pentru construirea Drumului Expres care va lega două mari orașe ale României. „Drumul morții”, pe care se petrec cele mai multe accidente, va fi înlocuit
Se dă startul licitației pentru construirea Drumului Expres care va lega două mari orașe ale României. ...
A doua şedinţă a Camerei Deputaţilor în structura nou aleasă. Se validează Raportul Comisiei de validare, iar deputaţii vor depune jurământul
A doua şedinţă a Camerei Deputaţilor în structura nou aleasă. Se validează Raportul Comisiei de ...
Se schimbă legea în această ţară. Care persoane nu vor mai fi taxate suplimentar de bănci
Se schimbă legea în această ţară. Care persoane nu vor mai fi taxate suplimentar de bănci