Val de concedieri la Michelin. producătorul de anvelope închide fabricile Cholet și Vannes din vestul Franței, din cauza costurilor ridicate și a concurenței ieftine din Asia. Aproximativ 1250 de oameni vor rămâne șomeri.
Anunțul privind închiderea celor două fabrici din vestul Franței vine la doar câteva săptămâni după ce sindicatele de la Volkswagen, cel mai mare producător auto din Europa, au avertizat cu privire la închiderea planificată a unor fabrici, iar alte companii similare, inclusiv Stellantis, producătorul Peugeot, au emis avertismente de profit importante.
Tot marți, Schaeffler din Germania, un alt furnizor important de automobile, a anuțat că urmează să concedieze 4 700 de persoane.
Decizia luată de conducerea Michelin de a închide cele două fabrici a indignat sindicatele franceze. CGT, care reprezintă linia dură, a cerut tuturor lucrătorilor Michelin să intre în grevă, în timp ce CFDT a îndemnat conducerea și guvernul să revizuiască închiderea și să caute alternative.
„Ne-am evaluat opțiunile, dar nu am putut găsi nicio alternativă la (închiderea) acestor două site-uri. Singura constantă la Michelin este că este mereu în mișcare”, a declarat președintele Michelin, Florent Menegaux, pentru ziarul Le Monde.
Prim-ministrul Michel Barnier spune că regretă decizia Michelin le-a promis angajaților afectați de închiderea celor două fabrici că trebuie ajutați cu toate mijloacele disponibile.
„Sectorul auto se află într-o situație dificilă și nu numai în țara noastră”, a declarat Barnier, potrivit economedia.
Prim-ministrul francez a precizat că Europa trebuie să își protejeze industria auto împotriva concurenței străine «neloiale» prin acțiuni mai ferme și mai puțină «naivitate».
Și ministrul industriei, Marc Ferracci, a făcut apel la un „plan de urgență” european pentru a salva sectorul, precizând că va lucra la formularea unor propuneri politice la nivelul UE în următoarele săptămâni.
Fabrica din Cholet produce, în principal, anvelope pentru camioane ușoare mai mici și are 955 de angajați. Aceștia se pregătesc de grevă pentru a protesta față de închiderea planificată.
Fabrica de la Vannes, care produce cadre metalice pentru anvelope, are 299 de angajați.
Reprezentanții Michelin au declarat că, în ultimul deceniu, cota de piață a anvelopelor entry-level pentru autoturisme, camioane ușoare și camioane grele a crescut semnificativ, afectând categoriile premium și ducând la o supracapacitate la unele fabrici Michelin.
Cele două fabrici care urmează să fie închise au fost grav afectate de transformarea structurală a piețelor de anvelope pentru autoturisme și camioane ușoare și camioane și de înrăutățirea competitivității Europei, în special din cauza inflației și a creșterii prețurilor la energie.
Michelin a oprit deja producția la ambele fabrici până la 11 noiembrie. Compania a anunțat anul trecut închiderea a două fabrici germane de anvelope pentru camioane grele și luna trecută și-a redus previziunile privind profitul anual din cauza unei încetiniri mai accentuate decât se aștepta pe piața auto în trimestrul al treilea.
Michelin, fondat în urmă cu 135 de ani, are aproape 15.000 de angajați în Franța, în 15 fabrici.