Brandul britanic de modă de lux Burberry obţinut o creştere cu 18% a vânzărilor în magazine realizate în termeni comparabili, în primul trimestru, îndeplinind aşteptările pieţei datorită unei reveniri continue în China, transmite Reuters.
Vânzările din China continentală, cea mai mare piaţă a sa, au crescut cu 46% în cele 13 săptămâni încheiate la 1 iulie, reflectând ieşirea ţării din restricţiile pentru Covid-19.
Declaraţia financiară a companioei mai arată că vânzările în Europa au crescut cu 17%, susţinute de cererea din partea turiştilor din SUA şi Orientul Mijlociu.
America a rămas însă un punct slab. Vânzările trimestriale au scăzut cu 8%, după un declin de 7% în trimestrul precedent.
”Cred că (cererea din partea) cumpărătorului aspiraţional a slăbit puţin… dar creştem în cohorta individuală cu averi mari… care cumpără produse la preţuri mai mari pentru articole din piele şi îmbrăcăminte exterioară”, a declarat directorul financiar interimar, Ian Brimicombe.
Acesta a spus că mai mulţi turişti par să se întoarcă în Europa continentală mai degrabă decât în Londra şi că Burberry presează guvernul britanic pentru o nouă schemă de taxe pe vânzări pentru a-i atrage.
Compania cu o istorie de 167 de ani, cunoscută pentru trenciurile sale, şi-a reiterat, de asemenea, previziunile privind creşterea veniturilor cu un ritm scăzut de două cifre pentru anul financiar 2024.
Directorul general Jonathan Akeroyd a spus că vânzările de îmbrăcăminte exterioară şi articole din piele au funcţionat bine şi că este încântat de noile produse de la designerul Daniel Lee, care vor sosi în magazine în septembrie.
Lee, care s-a alăturat companiei în septembrie, şi-a dezvăluit colecţia de debut la Săptămâna Modei de la Londra, în februarie.
Vânzările de articole din piele în termeni comparabili au crescut cu 13%, genţile de damă, în special Frances şi Burberry, performând bine, a spus compania.
”Burberry trece printr-o revoluţie liniştită într-un moment în care alte mărci de lux, cum ar fi LVMH şi Richemont, îşi consolidează propriile poziţii de lider”, a spus Richard Hunter, de la Interactive Investor, despre eforturile mărcii britanice de a ajunge în topul pieţei de lux.
Cea mai recentă analiză realizată în cazul brandurilor de lux la nivel global arată că valoarea primelor 10 companii din această categorie a scăzut cu 4% în anul 2023. În același timp, a fost înregistrată o scădere de 20% a valorii brandurilor globale din top 100.
Louis Vuitton a urcat de pe locul 10 pe locul opt în Topul BrandZ al celor mai valoroase 100 de branduri globale din lume, în timp ce Hermès a ajuns de pe locul 27 pe poziția 19. Chanel a rămas pe locul al treilea în clasamentul celor mai valoare 10 mărci de lux și a urcat de pe locul 45 până pe 31 în top 100 cele mai valoroase branduri globale.
Unde se duc banii din război: Ceas de 1,4 milioane de dolari purtat de fiul lui Kadîrov într-un hotel de lux, în timp ce liderul cecen se laudă că băieții lui luptă pe front
„Louis Vuitton rămâne cel mai valoros brand de lux din lume pentru al 18-lea an consecutiv. Gigantul francez a deținut această poziție de la prima ediție a clasamentului global Kantar BrandZ, singurul brand cu aceasta performanță dintre toate sectoarele analizate. Cu o creștere de 0,4%, Louis Vuitton a atins o valoare a mărcii de 124,8 miliarde de dolari, față de 124,3 miliarde de dolari anul trecut. În Top 10 branduri de lux i se alătură alte cinci mărci franceze, inclusiv Dior, care a fost marca de lux cu cea mai rapidă creștere, având o îmbunătățire a valorii sale financiare de 9%”, se precizează în analiza BrandZ.
Raportul a scos în evidență și modul în care brandurile de lux au reușit să își valorifice capitalul de marcă și puterea de a susține poziționarea de preț de categorie premium. Clasamentul celor mai valoare 10 mărci de lux din lume rămâne aproape neschimbat față de anul trecut. Topul este condus de Louis Vuitton, compania franceză fiind urmată de Hermès. Este important de precizat că ocupanta locului secund și-a păstrat aceeași poziție ca în 2022 chiar dacă nu are un ambasador al mărcii. Succesul s-a bazat pe calitatea produselor comercializate, geanta Birkin fiind unul dintre cele mai apreciate produse.
„În vremuri cu instabilitate economică, brandurile de lux au oferit alinare, confort și continuitate consumatorilor cu mai multe resurse financiare. Dar, în același timp, sunt o sursă de inspirație pentru consumatorul de nivel mediu. Brandurile de lux știu cum să-și valorifice atuurile distinctive de marcă astfel încât să stimuleze vânzările – de la produse cosmetice la prețuri accesibile, la poșete emblematice, logo-urile lor se întrepătrund cu ideile pe care le au majoritatea oamenilor despre calitate și succes, ajutându-le astfel pe branduri să traverseze cu bine perioadele de fluctuații ale pieței.”, a spus Martin Guerrieria, coordonatorul BrandZ de la Kantar.
Podiumul este închis de Chanel, care alături de Dior și Louis Vuitton sunt singurele mărci de lux care au crescut din punct de vedere valoric în ultimul an. Dior a înregistrat o creștere de 11,4 miliarde de dolari, adică 9%. În același timp, Chanel a avut o creștere totală a mărcii de 56 de miliarde de dolari, cu 6% față de anul 2022. China a rămas și în 2023 cea mai mare piață pentru mărcile de lux în ciuda faptului că au fost înregistrate vânzări mai mici față de anul trecut. Clasamentul celor mai valoroase 10 branduri globale de lux în 2023 arată astfel:
„Cele mai performante mărci de lux din clasamentul din acest an au fost susținute de un capital de marcă puternic, ceea ce a condus la câștiguri mai mari și mai rapide pentru proprietarii și acționarii brandurilor. Continuarea investițiilor în activități de marketing la cel mai ridicat nivel joacă un rol critic pentru mărcile de lux. Cele mai valoroase branduri de lux la nivel mondial arată că succesul rămâne posibil pentru mărci, în ciuda contextului volatil de acum și dovedesc că și brandurile cu prețuri mult mai mari pot continua să crească, cu strategia și monitorizarea potrivite.”, a mai spus Guerrieria, se precizează în analiza Kantar BrandZ.