- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro

2.239 de secrete testate pentru un marketing direct de succes

24 Jan, 00:04 • Redactia DailyBusiness
Autori: Denny Hatch, Don Jackson
2.239 de secrete testate pentru un marketing direct de succes

Editura Brandbuilders
Colectia Marketing&Advertising

Pret 45 lei

Titlu original: 2.239 tested secrets for direct marketing success

Cartea intr-un minut:
Marketingul direct te provoaca sa gasesti cele mai inventive premii care au legatura cu oferta ta, te duce foarte aproape de clienti prin bazele de date cu elemente personale ale acestora, iti da sansa sa comunici global si interactiv cu clientii si-ti da sperante doar pentru o rata de raspuns de 1%. Si totusi, il practici pentru ca s-ar putea sa aiba costurile cele mai mici.

Cronica DailyBusiness

Dupa peste 400 de ani de experienta in marketing direct, se poate spune ca s-au structurat tehnicile prin care se poate ajunge la oameni, la locul lor de munca, acolo unde locuiesc si in acelasi timp se cunoaste mult mai bine psihologia umana, care este importanta atunci cand incerci sa convingi oamenii sa raspunda sau sa actioneze.

Orice practica in domeniu ar trebui sa inceapa de la cunoasterea regulilor, testarea si respectarea pana cand ajungi sa detii controlul, iar incalcarea lor, doar dupa ce detii controlul.

In direct marketing se vorbeste de structurarea informatiei pe categorii, comparatia cu alti actori din domeniul in care activezi, transformarea perioadelor grele in avantaje prin fidelizarea clientilor, marirea cotei de piata.

Notiunea de masurare este specifica marketingului direct si este un element de diferentiere fata de alte forme de advertising. Se masoara numarul de cereri formulate si raspunsurile la ele in functie de canalul media folosit, costul pentru fiecare intentie de cumparare exprimata si fiecare vanzare realizata, costul canalelor media si costurile de productie in functie de sursa.

Alte elemente luate in calcul sunt valoarea comerciala a unui consumator incepand de la prima vanzare, numarul de achizitii ale unui consumator nou pe durata unui an, profitul si recuperarea investitiilor, adica in ce masura s-a transformat in profit fiecare ban cheltuit.

Cataloagele, marketingul bazelor de date, direct mailingul, marketingul pe Internet si premiile sunt cele mai uzitate instrumente ale marketingului direct.

Aproape orice poate fi vandut printr-un catalog de vanzari prin posta. Produsele trebuie sa arate bine, beneficiul principal al clientului sa poata fi inteles imediat, si sa existe o lista cu clientii firmei care cumpara in mod repetat. Te poti astepta la o rata de raspuns de 1%, la o marja de profit brut de 50% daca esti importator si la 70% profit brut daca esti producator.

Bazele de date sunt de importanta maxima pentru marketingul direct. Informatiile gresite pot distruge un program, standardul pentru corectitudinea datelor este de 99%. O baza de date este considerata o colectie de nume si adrese, plus informatii personale despre cei inclusi in aceasta.

Promovarea se face catre persoanele cu performantele cele mai ridicate, se urmareste sursa prin care au ajuns clientii la firma ta si se determina rata de retinere in functie de sursa. O strategie se hotaraste in urma testarii informatiei si trebuie sa fii focusat pe nevoile clientilor, nu pe produs.

Marketingul pe Internet s-a dezvoltat fata de nivelul la care era in 1998, cand a fost scrisa cartea. Pentru a functiona este nevoie de un sistem sigur de plata. Este un mediu global, gratuit, interactiv. Posta electronica a luat locul direct mailingului, creaza un dialog cu clientii, perioadele de asteptare sunt mai scurte, permite schimbarea rapida a ofertei, marfii, premiilor, lansarea unei promotii.

Premiile (cadourile gratuite sau lichidarile de stoc) sunt foarte bine folosite in marketingul direct. Un premiu interesant, care pare valoros, poate duce la o rata de raspuns mare, la comenzi viitoare pentru ca premiile sunt mai stimulatoare decat discountul. Premiul care are o legatura logica cu oferta este cel mai eficient.

Direct mailingul a fost mult timp cel mai mare mediu de advertising pentru ca era singura cale practica de comunicare cu clientii deja existenti. Scrisoarea este responsabila pentru 65-75% din comenzi, brosurile pentru 15-25% din acestea, iar formularul de comanda aduce 5-10% din comenzi.

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Insulele secrete ale Europei. Destinații de vis ascunse, cu peisaje uimitoare
Insulele secrete ale Europei. Destinații de vis ascunse, cu peisaje uimitoare
Ce documente trebuie să ai mereu cu tine în mașină. Sunt obligatorii pentru toți șoferii
Ce documente trebuie să ai mereu cu tine în mașină. Sunt obligatorii pentru toți șoferii
Prețul gogonelelor a explodat în piețe. Cu cât se vinde un kilogram, în 2024
Prețul gogonelelor a explodat în piețe. Cu cât se vinde un kilogram, în 2024
Experții dezvăluie că electrocasnicele ne spionează. Ce poate afla un airfryer despre viața noastră
Experții dezvăluie că electrocasnicele ne spionează. Ce poate afla un airfryer despre viața noastră
Secretul dezvăluit de o angajată. De ce nu ar trebui să ceri niciodată felii de lămâie când mergi la restaurant
Secretul dezvăluit de o angajată. De ce nu ar trebui să ceri niciodată felii de lămâie când mergi ...
Testul de inteligență care îți va provoca mintea. Poți răspunde corect în 7 secunde?
Testul de inteligență care îți va provoca mintea. Poți răspunde corect în 7 secunde?
Cât au încasat Mihai Găinușă și Oana Paraschiv pentru cele 10 săptămâni la Asia Express 2024. Sumele care au șocat
Cât au încasat Mihai Găinușă și Oana Paraschiv pentru cele 10 săptămâni la Asia Express 2024. ...
Cât costă un hanorac de la brandul lansat de Alexia Eram. Fiica Andreei Esca are prețuri uriașe și nu oricine își permite haine de acolo
Cât costă un hanorac de la brandul lansat de Alexia Eram. Fiica Andreei Esca are prețuri uriașe și ...
Provocarea IQ: Poți să rezolvi acest test pentru genii mutând doar un chibrit?
Provocarea IQ: Poți să rezolvi acest test pentru genii mutând doar un chibrit?
Cum faci bananele să reziste mai mult de două săptămâni. Trucul eficient prin care se mențin proaspete
Cum faci bananele să reziste mai mult de două săptămâni. Trucul eficient prin care se mențin proaspete
Jobul din România unde poți câștiga 15.000 de lei încă de la început, fără facultate! Mii de posturi vacante așteaptă candidați!
Jobul din România unde poți câștiga 15.000 de lei încă de la început, fără facultate! Mii de ...
Metoda prin care poți beneficia de internet gratuit în orice țară din Uniunea Europeană. Iată ce trebuie să faci
Metoda prin care poți beneficia de internet gratuit în orice țară din Uniunea Europeană. Iată ce ...
București e aproape pregătit de sărbători! Unde sunt montate deja primele luminițe?
București e aproape pregătit de sărbători! Unde sunt montate deja primele luminițe?
Alertă pentru românii care mănâncă pufuleți. Ce conţin pufuleţii din Kaufland, Lidl, Carrefour sau Profi
Alertă pentru românii care mănâncă pufuleți. Ce conţin pufuleţii din Kaufland, Lidl, Carrefour ...
Activitatea care l-a îmbogățit pe un român. De 30 de ani vânează trufe cu câinii săi. Cât costă un kilogram
Activitatea care l-a îmbogățit pe un român. De 30 de ani vânează trufe cu câinii săi. Cât costă ...
Veste bună pentru o anumită categorie de vârstnici. Au fost alocați 370 de milioane de lei. Anunț de ultimă oră de la Ministerul Muncii
Veste bună pentru o anumită categorie de vârstnici. Au fost alocați 370 de milioane de lei. Anunț ...
Explozie a pieţei de ceasuri de lux SH şi în România. Pe plan mondial, în 2023 s-au tranzacţionat ceasuri de peste 44 de miliarde de dolari
Explozie a pieţei de ceasuri de lux SH şi în România. Pe plan mondial, în 2023 s-au tranzacţionat ...
15% dintre membrii Generației Z lucrează în domenii care nu li se potrivesc. Sistemul de educație din România nu îi pregătește pe tineri pentru viitor. Care sunt soluțiile
15% dintre membrii Generației Z lucrează în domenii care nu li se potrivesc. Sistemul de educație ...