Există peste 2 milioane de clienți care tranzacționează prin intermediul aplicației Revolut, în Spațiul Economic European (SEE), iar cei mai mulți utilizatori sunt din Irlanda, Polonia, România, după cum a declarat pentru Economica.net Rolandas Juteika, Head of Wealth & Trading for EEA.
În cele opt luni de la lansarea serviciului, peste 330.000 de români tranzacționează în medie 1.728 de euro pe bursele din SUA și Europa în acțiunile a peste 2000 de companii. Acțiunile preferate sunt Tesla, Mercedes Benz, Volkswagen, Alibaba.
„Revolut pune la dispoziția clienților români produse de trading prin intermediul entității lituaniene Revolut Securities Europe UAB. Aceasta este activă din martie, când a introdus la tranzacționare acțiuni ale companiilor listate pe burse americane și de la acel moment baza noastră de clienți interesați de aceste produse a continuat să crească și să se diversifice atât ca portofoliu de investiții, cât și ca vârstă, sex sau reședință”, spune Rolandas Juteika, Head of Wealth & Trading for EEA.
Juteika arată că Revolut are la ora actuală peste 2 milioane de clienți care tranzacționează prin intermediul aplicației, în Spațiul Economic European (SEE), „iar cei mai mulți utilizatori sunt din Irlanda, Polonia, România. Piețele care au înregistrat cea mai mare creștere anul acesta, ca bază de clienți, au fost Germania, Spania și România. La nivelul EEA, rata de creștere a bazei de clienți este de 10-15%”.
Prin urmare, peste 330.000 de clienți Revolut din România folosesc aplicația pentru a tranzacționa un portofoliu de produse format din peste 2.200 de titluri listate pe bursele americane, peste 100 de titluri ale companiilor listate pe bursele europene și mai mult de 150 de fonduri deschise de investiții (ETF-uri). Pe piața locală, 23% dintre clienții care utilizează Revolut pentru trading sunt femei, 67% bărbați.
Vârsta medie a clientului care folosește Revolut pentru investiții pe bursă este de 34 de ani, iar aproape două treimi dintre clienții români aparțin generațiilor Mileniali sau GenX (25-44 ani). Totuși, produsele de trading sunt populare și printre reprezentanții Generației Z (18-24 ani).
Suma medie investită de un client român în produsele de trading a fost în ultimele șase luni ale anului de 1.728 de euro. Dacă ne uităm la titlurile care au atras cele mai mari volume tranzacționate în 2023, de clienții români, putem concluziona că românii au o preferință pentru producătorii de mașini și companiile de tehnologie precum Tesla, Mercedes Benz, Volkswagen, Infineon, Nio, Alibaba.
„Până acum, am introdus la tranzacționare fondurile deschise de investiții fracționate (ETF-uri), titluri listate pe bursele europene (listă care continuă să se îmbogățească), am extins orele de trading pentru acțiunile pe bursele americane, am introdus posibilitatea de a face achiziții recurente și am lansat un newsletter în aplicație, „Sparks”.
Planurile noastre includ lansarea unui consultant robotizat, introducerea de obligațiuni guvernamentale și corporate, în viitorul apropiat. De curând, am introdus și abonamentul pentru traderii experimentați, Trading Pro (15 euro pe lună, cu prima lună de testare gratuită) și produsul a fost primit cu entuziasm, atrăgând peste 10.000 de abonați în prima săptămână de la lansare”, a declarat Rolandas Juteika.
Beneficiile Trading Pro includ:
Pe lângă tranzacțile directe pe bursele din străinătate, considerate o fațetă a luxului de către români, accesul la diverse instrumente de investiții este o altă fațetă – investiții în acțiuni, criptomonede, metale prețioase. Doar 17% dintre români mai cred că luxul se mai referă la mărci premium (de exemplu, haine, cosmetice, bijuterii din această categorie).
Utilizatorii Revolut pot investi, direct în aplicație, atât în metale prețioase (aur, argint, platină și paladiu), cât și pe bursele europene sau americane, prin intermediul produselor de trading oferite de entitatea lituaniană din grup, Revolut Securities Europe UAB.
Vezi și: Creștere incredibilă pe piața bunurilor de Crăciun! Care este cea mai cheltuitoare țară?