Reprezentantii Caroli nu au dat numele acestor companii, spunand doar ca firma proprie se afla printre cele trei care au castigat cota de piata.
Astfel, cota de piata a Caroli Foods Romania a crescut de la 9,1%, nivel consemnat in februarie-martie 2007, la 10,3% in febrarie-martie 2008.
Oficialii Caroli Foods Romania au explicat ca cele 5 companii care au pierdut cota de piata nu au inregistrat neaparat vanzari in scadere, insa ritmul de crestere al acestora a fost inferior nivelului pietei.
Pe de alta parte, vanzarile Caroli Foods Romania au crescut cu 21% in volum in 2007, la circa 20.000 tone, in vreme ce piata a urcat cu doar 11%, la circa 203.000 tone, potrivit estimarilor companiei.
Rezultatele obtinute de Caroli Foods Romania in 2007 au fost de asemenea peste nivelul prognozat. In vreme ce cifra de afaceri si profitul operational au fost estimate la 54,3 milioane euro si 5 milioane euro, rezultatele obtinute de companie au fost de 54,5 milioane euro, respectiv 5,1 milioane euro.
Cresterile peste nivelul pietei raportate de Caroli Foods Romania s-au mentinut si in primul trimestru, compania raportand un avans de 30% in volum, in vreme ce piata a urcat cu 21%.
In primul trimestru, cifra de afaceri a companiei a depasit cu 7% nivelul prognozat, dar profitul operational a fost cu 10% mai mic fata de cel estimat.
Profit operational sub asteptari in T1
Dan Timotin, Chief Financial Officer (CFO) Caroli Foods Romania, a explicat ca profitul operational in scadere a fost cauzat de costurile care au crescut mai repede decat a putut compania sa le contracareze si peste nivelul estimat.
„Costurile totale au crescut in primul trimestru fata de aceeasi perioada a anului trecut cu 10%, iar costurile cu materiile prime au crescut cu circa 15%”, a declarat Dan Timotin.
Oficialul Caroli Foods Romania a explicat pentru DailyBusiness ca scumpirile inregistrate la nivelul materiilor prime au fost printre cele mai mici, cresterile cu energia electrica si salariile avansand cu 15%, respectiv 20% in primul trimestru.
Cea mai mare pondere in totalul costurilor Caroli Foods Romania o detin cheltuielile cu materii prime, urmate de salarii si utilitati, a explicat Timotin.