Dintre cele 89.196 de masini noi din import, vandute in perioada ianuarie – iunie, 30.811, adica 35%, au fost achizitionate prin leasing, relateaza NewsIn.
La masinile Dacia, ponderea leasingului a fost mai scazuta, 15% din cele 40.341 de masini vandute fiind achizitionate prin aceasta modalitate. Skoda a fost marca de import la care s-au vandut cele mai multe masini prin leasing (4.828) in prima jumatate a anului, urmata de Renault cu 4.199 si Volkswagen cu 4.149 de unitati vandute prin leasing.
Cadillac a fost singura marca la care toate masinile s-au vandut prin leasing, in timp ce la chinezii de la Great Wall procentul a fost de 93%. La Renault, ponderea leasing-ului a fost de 30%, la Skoda de 43%, iar la Volkswagen 40%. BMW si MINI au fost marcile la care ponderea leasingului a fost cea mai scazuta, 2%, respectiv 1% din totalul vanzarilor.
35% din autoturisme si 46% din vehiculele comerciale usoare de import au fost achizitionate in acest sistem. Astfel, dintre cele 12.933 vehicule de sub 3,5 tone vandute, 5.946 au fost achizitionate prin leasing.
Dacia a vandut in sistem leasing 40% dintre furgoanele comercializate intre ianuarie si iunie (1.457 din peste 3.600), in timp ce topul marcilor din import este condus de Iveco cu 1.364 si Ford cu 973 de vehicule utilitare vandute prin leasing.
Pe segmentul vehicule comerciale de peste 3,5 tone si autobuze, 59% dintre cele 7.105 unitati vandute au fost achizitionate prin leasing. Marcile cele mai cautate au fost Iveco cu 2.126 unitati vandute prin leasing si Mercedes – Benz cu 762 de unitati.