Titlurile Albalact Alba Iulia se tranzactioneaza in prezent la categoria de baza a pietei Rasdaq, sub simbolul ALBZ.
Compania Albalact are un capital social de 65,27 milioane lei, divizat in 652,7 milioane actiuni, cu o valoare nominala de 0,10 lei.
Principalii actionari ai companiei sunt Petru Ciurtin cu 36,16% si Petru Raul Ciurtin cu 16,43%.
Albalact a realizat o cifra de afaceri de 111,75 milioane de lei in primele noua luni din 2007, cu 64,33% mai mare fata de perioada similara din 2006, si un profit net de 5,68 milioane lei, dublu fata de aceeasi perioada de raportare.
Valoarea de piata a companiei este de 332,88 milioane lei (91,08 milioane euro), conform cotatiei de 0,51 lei, stabilita in sedinta din 25 februarie.
In Top 5 pe piata lactatelor din Romania
Conform propriilor estimari, Albalact Alba Iulia este unul dintre primii cinci producatori de lapte si produse lactate din Romania. Infiintata in anul 1971 si transformata in societate comerciala pe actiuni in 1990, Albalact a fost privatizata in 1999.
In prezent, Albalact produce peste 60 de sortimente de lactate sub marcile Fulga, Zuzu si Albalact. Fiecare dintre aceste marci detine cate o treime din valoarea vanzarilor.
In Adunarea Generala a Actionarilor (AGA) din 25 februarie, actionarii Albalact au aprobat, pe langa listarea la Bursa, realizarea unor investitii noi in ferma pe care compania o are in Vaidei (judetul Hunedoara), in asa fel incat productia de lapte la aceasta ferma sa ajunga la 30.000 litri pe zi, de la 12.000 de litri pe zi, cat este in prezent. Actionarii au mai hotarat si dezvoltarea altor ferme agricole, anul acesta.
In plan, constructia sau achizitia unor ferme noi
„Ne gandim la constructia unor ferme noi, dar nu excludem si posibilitatea de a achizitiona ferme deja existente. Nu stim deocamdata la cat se va ridica suma investita, dar vrem sa ajungem la 100.000 de litri colectati zilnic in fermele Albalact”, a declarat Raul Ciurtin, presedintele Albalact.
„Laptele din Romania nu este competitiv din cauza investitiilor destul de slabe in fermele agricole mari. In acelasi timp, insa, si resursele externe sunt limitate, intrucat in UE consumul de lapte a crescut cu pana la 8% in fiecare an, iar preturile au suferit si ele majorari cu pana la 40%”, a adaugat Ciurtin.
Actionarii companiei au mai hotarat, in sedinta de marti, extinderea capacitatii de productie a noii fabrici din Oiejdea cu o sectie de prelucrare branzeturi, avand in vedere ca in acest an, Albalact va intra pe piata branzeturilor cu toate cele trei branduri ale sale – Zuzu, Fulga si Albalact.
In acelasi timp, toata productia de la vechea fabrica din Alba Iulia va fi mutata la Oiejdea, iar vechiul sediu din Alba Iulia va fi valorificat in sectorul imobiliar.
„Intentionam sa vindem acest sediu, dar este posibil sa agreem si asocierea cu un partener pe un proiect real estate, insa numai ca partener pasiv. Subliniez acest lucru, pentru ca Albalact nu se va extinde pe alte domenii de activitate decat lactatele”, a mai spus presedintele Albalact.