Compania nu a precizat valoarea exacta a veniturilor generate pe piata din Romania, unde, conform unor estimari recente, detine circa 20% din piata de electrocasnice.
Totusi, o estimare facuta in luna septembrie de oficialii Indesit Romania indica o valoare a veniturilor pe acest an de 60 mil. euro.
Grupul Indesit a obtinut la nivel mondial un profit de 23 milioane euro pentru primele trei trimestre din 2006, cu 127% mai mari decat profitul obtinut in primele noua luni din 2005.
Vanzarile au inregistrat o crestere 5% in cel de-al treilea trimestru, ajungand la o valoare totala de 871 milioane de euro pe primele noua luni.
„Aceste rezultate financiare vin dupa o serie de rezultate pozitive raportate trimestrial”, a declarat Vittorio Merloni, presedintele consiliului director al Indesit, mentionand ca este increzator in evolutia companiei pe piata internationala.
Conform oficialilor companiei, Indesit a inregistrat cresteri ale vanzarilor si ale cotei de piata in toate regiunile in care este prezenta.
„In ceea ce priveste profitabilitatea, putem, observa o evolutie pozitiva in special in cazul Marii Britanii”, a declarat Marco Milani, CEO al companiei Indesit. „Aceste rezultate ne fac sa privim cu incredere planul de restructurare si dezvoltare pe trei ani lansat in octombrie 2005, plan care este la ora actuala punctul nostru de referinta”, a precizat acesta.
Cresterea profitului companiei a fost generata de reducerea costurilor si eficientizarea productiei si de lansarea a noi produse electrocasnice pe piata. Datele financiare au inclus si rezultatele obtinute pe piata din Europa Centrala si de Est, inclusiv Romania.
Potrivit companiei, ritmul de crestere al vanzarilor a fost aproape dublu in regiunea Europei Centrale si de Est, comparativ cu Europa de Vest, pe fondul unei dezvoltari puternice a pietelor din aceasta regiune.
In acest context, Indesit a demarat constructia a doua noi fabrici in Polonia, productia fiind programata sa inceapa in prima jumatate a anului 2008.
In Romania, Indesit se numara printre primii trei producatori de pe piata, comercializand produse electrocasnice sub marcile Indesit, Ariston si Scholtes, ultima fiind lansata in Romania in luna septembrie a acestui an.
Compania nu detine o unitate de productie la nivel local, toate produsele pe care le comercializeaza in Romania fiind importate.
In Europa, compania are o cota de piata de 15,8%, cu vanzari anuale de peste 3 miliarde de euro.