„Vanzarile Arctic in primele sase luni au urmat tendinta ascendenta a anului trecut, inregistrand o crestere a volumului de peste 12% fata de perioada similara din 2006. Cresterea a fost determinata in primul rand de investitiile in tehnologie si in cresterea capacitatii de productie a fabricii de la Gaesti”, a declarat Ugur Kayali, directorul general Arctic.
Compania Arctic a avut in primele sase luni ale anului 2007 un volum al vanzarilor de 691.000 unitati. Pe piata locala, Arctic a vandut in primul semestru circa 280.000 de produse electrocasnice, peste jumatate dintre acestea fiind aparate frigorifice.
Exporturile reprezinta motorul cresterii volumului de vanzari. In primul semestru din 2007, compania a comercializat 411.000 de produse, cu 60.000 de unitati mai mult fata de perioada similara in 2006.
„62% din volumul exporturilor a plecat catre tarile Uniunii Europene, printre cele mai importante numarandu-se Franta, Spania, Germania, Polonia, Marea Britanie. Totodata, Arctic a adaugat anul acesta noi tari in portofoliul de clienti externi: Irlanda, Albania si tarile din Africa Centrala, largind astfel zona de desfacere a aparatelor frigorifice produse la Gaesti”, a mai spus Kayali.
Arctic a fost infiintata in 1968, iar in 1970 a inceput productia de frigidere la Gaesti. Grupul turc Arcelik a cumparat Arctic in 2002. In perioada 2002-2005, grupul Arcelik a investit in fabrica Arctic de la Gaesti aproximativ 35 milioane de euro, care au dus la triplarea capacitatii de productie, a exporturilor si a cifrei de afaceri.
Compania Arctic a avut anul trecut, o cifra de afaceri de peste 726 milioane lei (206 milioane euro), mai mare cu aproximativ 30% fata de 2005. Volumul total al vanzarilor in 2006, s-a ridicat la 1.44 milioane de unitati, 741.000 din produse fiind exportate in peste 35 de tari.
In 2006, grupul Arcelik a avut o cifra de afaceri de 3,9 miliarde euro, un volum al vanzarilor de peste 10 milioane de unitati si un numar de peste 15.000 de angajati. Pana in anul 2010, Arcelik si-a propus sa devina unul dintre cele mai puternice zece branduri din lume pe segmentul electrocasnice.
Arcelik a vandut in 2005 peste 8,2 milioane de produse electrocasnice, cu 10% mai mult comparativ cu anul 2004 si a inregistrat o cifra de afaceri de 3,1 miliarde euro.