Vanzarile Cemacon au
crescut, valoric, cu 10%, depasind dinamica volumelor si determinand
imbunatatirea profitabilitatii operationale cu 16%. Veniturile
operationale au crescut cu 40% comparativ cu aceeasi perioada a
anului 2013.
„Pentru Cemacon, 2014 este anul
consolidarii afacerii, din punct de vedere financiar, comercial si
operational. Asta inseamna ca ne-am propus in continuare cresteri, ce
se bazeaza pe valorificarea a noi zone de competenta”, a declarat
Liviu Stoleru, director general si presedinte al Consiliului de
Administratie Cemacon.
In primul trimestru al anului 2014,
costul de productie, desi afectat de cresterile de pret la energie,
materii prime si ambalaje, a fost pastrat la nivelul din 2013.
Efectul scumpirilor a fost atenuat de o noua etapa de eficientizare a
consumului energetic, in urma unor investitii la fabrica din Recea ce
au vizat schimbari de reteta si imbunatatiri de flux de
productie.
Restructurarea pachetului de credite, cauza
rezultatului financiar negativ, se afla in linie dreapta, conform
intelegerii semnate de Cemacon cu BCR in noiembrie 2013. La sfarsitul
anului 2013, BCR a cesionat 12 milioane euro din creanta catre fondul
de investitii Business Capital For Romania Opportunity Fund
Cooperatief U.A., iar actionarii au decis deja majorarea capitalului
social. In perioada urmatoare, se va realiza conversia in actiuni a
datoriei excedentare.
Reprezentantii Cemacon precizeaza
ca, desi piata materialelor de zidarie nu da semnale de revenire, iar
presiunea pe costurile de productie si de operare este mare ca urmare
a masurilor fiscale si de liberalizare de la inceputul anului, pentru
2014 managementul Cemacon isi propune cresterea cifrei de afaceri cu
31% fata de 2013 si cresterea profitului operational cu 28%.
In plus, compania
vrea sa devina lider de piata in Transilvania, Banat si Crisana, sa
creasca la nivel national cota de piata de la 16% la 18%.
Cemacon
SA este companie listata la Bursa de Valori Bucuresti si detinuta
preponderent de actionari institutionali, fonduri de investitii
romanesti si straine.
Citeste si
Cea mai incercata victima a crizei. Cine va trezi piata constructiilor, mall-urile sau autostrazile?