„Evolutia a fost sustinuta de vanzarile din Germania, Austria, China si Statele Unite”, a subliniat piete”, a declarat Olaf Bartsch, director de finante, controlling si administratie Miele.
Pe piata germana, Miele a inregistrat o majorare a cifrei de afaceri cu 47 milioane de euro, atingand 912 milioane de euro, in crestere cu 5,5% fata de anul precedent. Vanzarile din Germania reprezinta 30,2% din totalul cifrei de afaceri, fata 29,6% din anul anterior.
Afacerile Miele in afara Germaniei au generat 2,11 miliarde de euro.
Pietele aflate in scadere, precum Grecia, Portugalia, Spania si Italia, au fost compensate de o evolutie promitatoare in Europa de Nord.
Pietele cu potential ridicat, precum Statele Unite si Rusia, unde s-a resimtit o scadere a cifrei de afaceri in 2008 si 2009, pe fondul crizei economice si imobiliare, au recastigat o mare parte din venituri pe parcursul anului financiar precedent. De asemenea, un impuls puternic este conferit, in prezent, si de pietele asiatice, precum China, Hong Kong.
Pe parcursul anului trecut, grupul Miele a investit 186 de milioane de euro, cu 73 de milioane de euro mai mult comparativ cu anul fiscal precedent. Principalele destinatii ale investitiilor au fost produsele noi si reinnoirea si extinderea facilitatilor de productie.
Din categoria produselor de uz casnic au crescut vanzarile peste medie la uscatoarele, cuptoarele, masinile de gatit cu aburi, hotele de bucatarie si produsele de racire.
Fondata in 1899, apartinand familiilor Miele si Zinkann, compania Miele se afla azi la a patra generatie. In prezent, numarul de angajati Miele se ridica la 16.716 in intrega lume, cu 0,6% mai multi decat la finalul anului fiscal precedent.