2012 a fost marcat
de dezvoltare la nivel local, inregistrandu-se crestere pe segmentul
clientilor non-grup administrat direct de GEFCO Romania.
Compania si-a facut
28 de noi clienti in 2012, din diverse sectoare: auto, retail,
industria maselor plastice si a lemnului sau FMCG.
„A fost un an
mixt, cu un inceput in forta, urmat de o usoara incetinire.
Rezultatele noastre au fost influentate si de scaderea activitatii
clientilor grupului, in special in ceea ce priveste comertul cu
Europa de Vest”, a declarat Christophe De Korver, director general
GEFCO Romania.
Cifra de afaceri pe Romania in 2012 a fost influentata de scaderile din segmentul
clientilor globali ai Grupului, incluzand Grupul PSA Peugeot-Citroen,
si de catre alti factori externi precum declinul vanzarilor de
vehicule – vanzarile autovehiculelor in Romania au inregistrat in
2012 o scadere de 23,7% comparativ cu 2011, afectand importurile si
volumele produse de furnizorii auto.
Logistica
vehiculelor finite a reprezentat o parte importanta a activitatii din
decursul anului trecut, Gefco Romania operand peste 30% din totalul
autovehiculelor produse/ansamblate si importate in Romania.
Cateva dintre
proiectele implementate in 2012 au fost: lansarea
unui sistem de comunicatii de tip track & trace pentru serviciile
de grupaj si distributie nationala; dezvoltarea in sectorul
electrocasnicelor; debutul pe piata industriei aerospatiale;
obtinerea autorizatiei de comisionar vamal.
Pentru 2013, compania isi propune
sa isi intensifice prezenta in Constanta si alte zone puternic
industrializate din tara, sa implementeze solutii noi pentru piete
emergente precum Rusia sau Orientul Mijlociu si sa dezvolte
serviciile de Overseas oferite clientilor.
Compania a operat
peste 18.000 camioane si a transportat peste 125.000 de vehicule
finite in 2012.
Prezent in 150 de
tari, grupul Gefco a inregistrat o cifra de afaceri de 3,6 miliarde
euro in 2012, are 300 de facilitati la nivel global si 11.200 de
angajati.