In 2007, cele doua firme ale grupului Lasselsberger din Romania, Lasselsberger SA si Sanex, inregistrasera o cifra de afaceri cumulata de 204 mil. lei (61 mil. euro), potrivit datelor de la Ministerul de Finante.
Pentru acest an, austriecii de la Lasselsberger mizeaza pe afaceri in stagnare pe piata locala.
Ca urmare a scaderii pietei cu pana la 25%, cota de piata a producatorului de placi ceramice ar putea insa urca cu 10 puncte procentuale, la 35% in acest an, conform estimarilor reprezentantilor companiei.
De altfel, conform datelor Insitutului National de Statistica, Lasselsberger si-a depasit obiectivul pe primele 3 luni, cu o cota de piata de 37%. Aceasta insa in conditiile in care, in perioada mentionata, nu s-au mai realizat importuri, din cauza acumularii de stocuri, au precizat reprezentantii companiei.
Pe piata locala, mai exista un producator mic de placi ceramice, la Reghin, cu o capacitate anuala de productie de 1 mil. mp.
Restul pietei este reprezentat de importurile masive, in special din Spania.
Extinderea in Balcani – 5% din business-ul pe 2009
Incepand din acest an, Lasselsberger Romania a lansat marca Cesarom si pe alte piete din zona – Bulgaria, Grecia si Serbia. Oficialii Lasselsberger se asteapta ca exporturile sa genereze 5% din cifra de afaceri pe acest an, si 10% in anul viitor.
„Tot ca obiectiv pentru acest an, compania a avut in vedere si cresterea numarului de parteneri de la 25 in 2008 la 75 in prezent. Din acest an, produsele Cesarom sunt prezente in toate retelele DIY”, a declarat Christian Morath, director general Lasselsberger Romania..
De asemenea, Lasselsberger isi propune dezvoltarea propriei retele de magazine, avand in plan atingerea numarului de 5 locatii pentru anul in curs (de la 3 in prezent) si a inca 5 in anul viitor.
Primul magazin a fost deschis in luna aprilie pe B-dul Preciziei si are o suprafata de 180 mp, al doilea magazin propriu a fost deschis in Cluj o luna mai tarziu, urmand ca al treilea magazin sa fie deschis in cursul acestei saptamani in Oradea.
Investitia intr-un magazin propriu se ridica la 50.000 euro, conform reprezentantilor companiei.