„Aceasta scadere este in aceeasi tendinta cu cea a intregii piete a asigurarilor din Romania si se datoreaza conexiunii directe care exista intre industria asigurarilor si celelalte segmente importante ale economiei, puternic afectate de criza, precum: segmentul auto, leasing, bancar si imobiliar”, se arata in comunicatul companiei.
Valoarea totala a despagubirilor platite in 2010 a fost de 683,1 milioane de lei.
Ponderea cea mai mare in rezultatul inregistrat, respectiv de aproape 75%, au avut-o ca si pana acum, asigurarile auto. Ramura asigurarilor Casco a scazut conform tendintelor inregistrate in toata piata, inregistrand o valoare de 431,9 milioane de lei, cu 32% mai putin decat in anul anterior.
Pe segmentul asigurarilor de raspundere civila auto obligatorie (RCA), compania s-a mentinut aproape la nivelul anului precedent, cu o valoare a primelor brute subscrise de 252,70 milioane de lei, cu 7,10% mai putin ca in 2009.
Valoarea daunelor platite pe acest segmente a fost de 453,36 milioane de lei pe Casco si 186 milioane de lei pe RCA.
Asigurarile de tip property (ramura asigurarilor de incendiu si calamitati naturale) a avut o evolutie ascendenta, inregistrand o crestere de 11,33% si o valoare a primelor brute subscrise de 159,57 milioane de lei.
In acelasi timp, asigurarile de accidente si boala (inclusiv de munca si boli profesionale) s-au majorat cu 62,76% fata de 2009, pana la 8,22 milioane de lei. Asigurarile de mijloace de transport aeriene au fost in crestere cu 4,96%, la o valoare a primelor brute subscrise de 5 milioane de lei.
Asigurarile de bunuri in tranzit au avansat cu 20,17% fata de anul anterior, avand o valoare a primelor brute subscrise de 10,61 milioane de lei, in timp ce asigurarile agricole au crescut cu 46,72%, cu o valoare a primelor brute subscrise de 7,5 milioane de lei.
Anul trecut, asigurarile de raspundere civila generala s-au majorat cu 20,49%, la 20,83 milioane de lei.
Profitul brut inregistrat in 2010 de Omniasig a fost de 21,82 milioane de lei, conform standardelor IFRS.
„Obtinerea acestui profit se datoreaza in principal politicii atente de eficientizare si control al costurilor si de optimizare a activitatii companiei”, conform oficialilor companiei.
Strategia adoptata de Omniasig in 2011 se axeaza pe dezvoltarea, promovarea si cresterea liniilor de asigurare non-auto, prin diversificare si adaptarea produselor existente la situatia economica dificila din prezent, cu care se confrunta si clientii nostri, se mai arat in comunicat.
De asemenea, un alt element important este monitorizarea atenta a procesului de gestionare si solutionare a daunelor, prin utilizarea unor sisteme informatice performante in vederea reducerii timpului necesar finalizarii dosarelor de dauna deschise de asigurati.
Omniasig activeaza pe piata asigurarilor din Romania din anul 1995. Din 2005, compania a devenit membra a Vienna Insurance Group (Vig).
In afara pietei locale din Austria, Vienna Insurance Group este de asemenea activa, prin filiale si grupuri de asigurari, in Albania, Bulgaria, Germania, Estonia, Georgia, Croatia, Letonia, Liechtenstein, Lituania, Macedonia, Muntenegru, Polonia, Romania, Rusia, Serbia, Slovacia, Cehia, Turcia, Ungaria, Ucraina si Belarus. De asemenea, Wiener Stadtische Versicherung are sucursale si in Italia si Slovenia; Donau Versicherung are o filiala in Italia.