In 2007, ponderea exporturilor efectuate de cele 6 fabrici detinute de Saint-Gobain in Romania in totalul cifrei de afaceri a fost de peste o treime, corespunzatoare unor exporturi de 63 milioane euro.
Principalele produse exportate au fost sticla, gips-cartonul si adezivii. Pietele de export au fost cele din regiune, cei mai mari consumatori de produse Saint-Gobain ‘made in Romania’ fiind clienti din Bulgaria, Serbia, Grecia si Turcia.
Pe langa cresterea pietei in ansamblu si a intariririi pozitiilor detinute pe piata de companiile membre ale grupului, ritmurile spectaculoase de crestere din 2007 au fost determinate si de inceperea productiei la capacitate maxima si deschiderea unor noi linii tehnologice in cateva din fabricile grupului, au afirmat reprezentantii grupului francez.
„Doar in ultimii doi ani de activitate, Saint-Gobain a investit in tara noastra 150 milioane de euro, cea mai mare parte a acestor investitii fiind directionata catre fabricile grupului din Calarasi (sticla) si Ploiesti (vata minerala), dar si catre o noua capacitate de productie a mortarelor la Branesti, langa Bucuresti”, au precizat oficialii companiei.
Tot anul trecut, grupul si-a diversificat afacerile din Romania prin achizitia firmei brasovene MTI Impex, cu activitati in industria lemnului, au adaugat reprezentantii Saint-Gobain.
Pentru acest an, grupul si-a planificat continuarea investitiilor in fabrica de sticla de la Calarasi, prin inaugurarea unei linii de acoperiri si depuneri pentru productia de sticle cu caracteristici si functii speciale.
La aceasta se adauga dezvoltarea activitatii de comercializare a conductelor si racordurilor din fonta ductila, respectiv inceperea activitatii la Brodrene Dahl si Ventistal, societatile grupului care distribuie sisteme de ventilatie si fitinguri pentru domeniul naval.
„Pe termen scurt si mediu intentionam sa sustinem cresterea pietei locale, sa ne consolidam pozitia de lideri pe aceasta piata si, prin dezvoltarea platformei de productie create in Romania, sa servim toate pietele din zona Europei de Sud-Est”, a declarat Olivier Lluansi, director general Saint-Gobain pentru Europa de Sud-Est (Romania, Bulgaria si Turcia).
Cu o istorie de aproape 350 de ani (precursoarea sa fiind infiintata in 1665 de Jean-Baptiste Colbert, ministrul de finante al regelui Ludovic al XIV-lea, ‘Regele Soare’, si a avut ca prima realizare fabricarea oglinzilor destinate palatului Versailles), grupul Saint-Gobain este astazi o corporatie multinationala prezenta in 54 de tari, cu 207.000 de angajati, 15 centre de cercetare-dezvoltare, sute de unitati de productie si vanzari de 42 de miliarde de euro.
Grupul Saint-Gobain este listat la aproape toate bursele europene importante – Paris, Londra, Frankfurt, Zurich, Bruxelles, Amsterdam – si are o capitalizare de piata de peste 24 miliarde de euro (31 decembrie 2007).
In Romania, grupul Saint-Gobain opereaza prin intermediul a 9 companii: Saint-Gobain Glass, producatorul de sticla de la Calarasi, Saint-Gobain Isover, producatorul de vata minerala de la Ploiesti, Rigips Romania, cu trei unitati de productie la Turda, Saint-Gobain Weber Romania, producator de mortare si adezivi industriali, cu doua unitati de productie (Turda si Branesti/Bucuresti), Saint-Gobain Conducte, Saint-Gobain Abrazivi (Satu Mare), Saint-Gobain Brodrene Dahl (Tulcea), Ventistal Marine (Tulcea) si MTI Impex (industria lemnului, Brasov).
La nivel de grup, in Romania Saint-Gobain are peste 1.200 de angajati, circa 400 din aceste locuri de munca fiind create in ultimii doi ani.