De asemenea, profitul net al societatii a ajuns la valoarea de 52,8 milioane lei (14,3 mil. euro), dublu fata de anul 2007, cand a fost de 26,1 milioane lei (7,8 mil. euro).
Veniturile companiei din prime brute subscrise s-au majorat in 2008 cu 30%, pana la 286 milioane lei (77,7 milioane euro).
„La 31 ianuarie 2009 marja de solvabilitate asigurata era de 5 ori mai mare decat valoarea minima necesara, iar nivelul de lichiditate a companiei era de 10 ori mai mare decat cerintele minime legale”, a declarat Theodor Alexandrescu, director general al AIG Life Asigurari Romania.
AIG Life Asigurari Romania atribuie aceste rezultate strategiei de crestere consecventa si de diversificare a modalitatilor de distributie. Reteaua proprie de distributie a companiei a fost extinsa anul trecut in nordul-estul tarii. Strategia a continuat si in lunile ianuarie si februarie 2009, in zona de nord-vest.
„Profitul din 2008 va fi folosit pentru investitiile din acest an, privind sustinerea dezvoltarii companiei, extinderea retelei, lansarea de noi produse, dar si dezvoltarea activitatii AIG Fond de Pensii, care activeaza pe piata pensiilor obligatorii (Pilon II)”, a spus Theodor Alexandrescu.
Acesta a precizat ca societatea urmeaza sa decida daca va intra si pe segmentul pensiilor facultative (Pilon III) in acest an, insa nu este o oportunitate foarte interesant in acest moment.
Valoarea indemnizatiilor platite in 2008 de companie a fost de 4 milioane de euro.
„Suntem intr-un amplu proces de recutari. Vrem ca in 2009 sa crestem numarul consultantilor cu 20-25%, fata de 2008 cand aveam peste 750.000”, a spus Alexandrescu.
El a adaugat ca si numarul angajatilor va creste in acest an, de la 120 in prezent, pana la circa 154 de salariati.
Pe langa reprezentarea prin reteaua proprie, serviciile AIG Life sunt oferite prin retele partenere ale brokerilor independenti, ale diverselor institutii financiare si prin companiile ce ofera programe de beneficii pentru angajati.
AIG va dezvolta in acest an produsele de sanatate
Una dintre prioritatile companiei pentru viitorul apropiat este sa extinda linia de produse din clasa asigurarilor de sanatate, categorie cu o crestere rapida pe piata din Romania.
In aceasta luna, AIG Life va lansa un nou produs de sanatate – Telediagnostic, ce va acoperi 32 de afectiuni, precum cancer, infarct, afec?iuni coronariene, pierderea vederii, accident vascular, necesitatea unui transplant, diabet zaharat, arsuri majore, paralizie si altele.
O alta asigurare de sanatate din portofoliul AIG este ExtraMed, insa compania are si alte produse de asigurare de viata care pe langa componenta de protectie (acoperire pentru evenimente nedorite – deces, invaliditate), ofera si beneficii medicale (acoperire pentru afectiuni grave, beneficii de spitalizare, beneficii pentru interventii chirurgicale, convalescenta etc).
Totodata, AIG Life va oferi, in mod promotional gratuit, clientilor cu polite de viata individuale serviciul de „a doua opinie medicala” la clinici de prestigiu din SUA.
„Acest serviciu este oferit clientilor la fiecare an de aniversare”, a spus seful AIG Life Romania.
Alexandrescu a precizat ca asigurarile de sanatate reprezinta sub 1% din piata asigurarilor de viata, insa acestea au un potential mare de crestere pe viitor, datorita reformei ce va urma sa apara in sanatate.
In acest an, compania urmeaza sa-si continue dezvoltarea geografica, urmad sa deschida noi locatii in Hunedoara, Sibiu, Mures, Neamt si Botosani, conform reprezentantilor companiei.
„Dupa ce in ultimul trimestru din 2008 compania a deschis agentii noi in Suceava, Bacau si Focsani, relansand agentia din Iasi, in primele luni ale acestui an a fost deschisa agentia de la Satu-Mare si relansata locatia din Oradea, urmand ca planurile de dezvoltare sa continue si in alte orase”, a spus Radu Bragarea, chief operating officer al AIG Life Romania.
In 2008, AIG Life era prezenta in 17 orase din tara