Producatorul de lactate din Alba Iulia a realizat in primul trimestru din acest an venituri totale de 47,7 milioane lei (13,3 milioane euro), in crestere cu 15% fata de veniturile totale realizate in primul trimestru al anului 2007.
Veniturile efective realizate din vanzarea produselor au crescut in primul trimestru al acestui an cu 25% fata de primul trimestru al anului 2007.
„Profitul inregistrat in primele luni ale acestui an, de aproximativ 1 milion lei brut, nu s-a ridicat la nivelul profitului inregistrat in aceeasi perioada a anului 2007”, a declarat Traian Simion, directorul general al Albalact Alba Iulia.
Anul trecut, Albalact a realizat o cifra de afaceri de 154,6 milioane lei (42,3 milioane euro), cu 51,45% mai mare decat cifra de afaceri realizata in 2006, 102,1 milioane lei (29 milioane euro).
Profitul net inregistrat de Albalact in 2007 a fost de 3,2 milioane lei (914.000 euro), in scadere cu 2,8 milioane lei fata de cel realizat in 2006 care se situa la valoarea de 6 milioane lei (1,7 milioane euro). Principala cauza care a dus la aceasta scadere a fost, in opinia reprezentantilor Albalact, deprecierea puternica a leului de la finalul anului trecut.
Albalact produce peste 60 de sortimente de lactate sub marcile Fulga, Zuzu si Albalact. Fiecare dintre aceste marci detine cate o treime din valoarea vanzarilor.
Compania Albalact isi imparte piata de produse lactate cu Danone, La Dorna, Friesland, Tnuva si Hochland.