Proiectul de investitii va demara la inceputul lui 2013 si va fi finalizat in 2014, potrivit companiei.
Oficialii societatii au precizat ca piata produselor congelate si fresh reprezinta un domeniu dinamic, ce presupune investitii anuale. In acest an, Alfredo investeste peste 100.000 euro intr-o linie de calibrare a produselor congelate in fabrica de la Constanta. Pentru divizia Fresh a investit recent suma de peste 230.000 euro, intr-o linie de sortare, egalizare si ambalare a produselor. De asemenea, Alfredo Foods investeste intr-o noua linie de produse la Constanta, care va creste capacitatea de productie cu 50%, ceea ce inseamna si multe alte articole noi.
„Alfredo este, in acest moment, in top cinci companii, atat in domeniul produselor congelate, cat si al produselor fresh, dupa volumul vanzarilor. Pe piata produselor congelate compania este cunoscuta in special pentru peste si fructe de mare, in timp ce pe piata produselor fresh, pentru fructele exotice. Fiecare divizie are o cota de piata estimata la 10 – 12% din segmentul pe care il reprezinta”, a declarat Cristian Darmanescu, actionar Alfredo.
Pentru anul curent, Alfredo isi propune o [b]cifra de afaceri cu 20% mai mare[/b], comparativ cu cea de anul trecut. In 2011 compania a incheiat anul cu o cifra de afaceri de peste 50 milioane euro. Fiecare divizie contribuie cu aproximativ 50% la realizarea cifrei de afaceri.
Compania are in acest moment o fabrica pentru produse congelate la Constanta, 4 depozite cu o capacitate de 400 t in Galati, Constanta, Bacau si Oradea, un depozit cu o capacitate de 1000 t in Bucuresti si unul de 1.500 t in Afumati, specializat pe fructe si legume proaspete.
Cele mai importante vanzari se inregistreaza in Bucuresti si zona de sud a tarii, in Moldova si Transilvania.
„Unul dintre obiectivele noastre in 2012 este de a ne consolida pozitia pe pietele pe care activam. Incepand cu anul 2010, Alfredo Fresh a inceput distributia produselor fresh, fructe si legume, exotice, in Bulgaria, printre clienti numarandu-se in mod special retelele internationale, cum ar fi Kaufland, Metro si Billa, dar si distribuitori locali. In 2011 vanzarile pe piata bulgareasca au insemnat peste 4,5% din totalul de vanzari, iar pentru 2012 ne-am propus sa depasim 6%”, a mentionat Daniel Nistor, actionar Alfredo.
[b]Piata de produse congelate este estimata la 500 mil euro anual[/b], in timp ce pentru piata produselor fresh nu exista estimari clare.