Vanzarile grupului Alka au crescut anul trecut cu 25% fata de 2006, pana la valoarea de 37 milioane euro, pe fondul acoperirii mai eficiente a pietei locale traditionale si prin extinderea exporturilor, potrivit reprezentantilor companiei.
Totodata, Alka si-a bugetat pentru acest an investitii de 3,5 milioane euro, care vizeaza zona fructelor uscate, a napolitanelor si a prajiturilor. Investitiile grupului s-au ridicat in 2007 la peste 1,5 milioane euro si au inclus dezvoltarea capacitatilor de productie, cercetarea si dezvoltarea de noi produse.
„Desi produsele din alte tari sunt tot mai prezente pe piata din Romania, majoritatea romanilor sunt fideli produselor made in Romania din categoriile traditionale. Este in continuare estimata o crestere a pietei de fructe uscate, a prajiturilor ready-made, a categoriei biscuiti si o constanta in privinta pietei de napolitane”, au declarat reprezentantii Alka.
Veniturile din exporturi s-au triplat in 2007
Pe parcursul anului precedent, Alka a abordat noi tari pentru export in spatiul european ca Anglia, Croatia, Cipru, Grecia, Macedonia, Malta si Polonia, venitul din exporturi triplandu-se fata de anul anterior. Pe langa acestea, Alka este prezenta in Bulgaria, Irlanda, Italia, Ungaria, Spania, Moldova, Turcia, acoperind ca prezenta peste 9.000 de locatii.
Tot anul trecut, Alka a marcat o premiera si in sensul inregistrarii prezentei pe pietele externe: Alka Trading Magyarosarszag Kft, din Ungaria, este astfel prima entitate a grupului din afara teritoriului Romaniei.
Pe plan intern, cresterile au fost sustinute prin performanta mai buna a distributiei numerice pe piata traditionala (10.000 clienti activi in plus in 2007 fata de 2006), focus pe actiuni de trade marketing prin echipe dedicate, intensificarea colaborarii cu lanturile de retail, precum si prin noi campanii de comunicare.
Piata de fructe uscate, in crestere cu 35% anul trecut
Cresterea indicelui de educatie alimentara si orientarea catre produse de calitate s-a tradus in 2007 prin dezvoltarea categoriei de fructe uscate (seminte, miez, fistic, mixuri).
Anul precedent a insemnat o crestere importanta a pietei de fructe uscate de aproximativ 35%. Pe acesta piata, Nutline isi consolideaza pozitia de lider, inregistrand cresteri importante in 2007 si atingand o cota de peste 30% din piata, conform studiilor realizate de AC Nielsen, citate de companie.
Stilul de viata cotidian tot mai dinamic, orientat catre zona profesionala si cea personala de auto-realizare, au generat cresterea consumului de produse ready-made, Prajitura casei pozitionandu-se ca lider de piata in categoria ei de produse.
Categoria de napolitane din portofoliul grupului Alka a inregistrat in privinta volumelor o crestere de aproximativ 27% fata de anul precedent.
Categoria biscuitilor dulci isi mentine tendinta ascendenta, inregistrand o crestere de circa 10% in volume pe parcursul anului precedent (conform studiilor AC Nielsen). Si in viitor se prefigureaza o crestere a consumului in aceasta categorie prin intermediul extinderii retelelor internationale si intensificarii activitatii hiper/supermarketurilor, in cadrul carora biscuitii Alka sunt prezenti.
Grupul Alka este unul dintre liderii pietei producatorilor de dulciuri din Romania. Compania are in prezent un portofoliu de 7 marci – Alka, Alka-Prajitura casei, Nutline, Zeo, Dr. Krantz, Alfers, Gold Mocca si Stretto – produce, ambaleaza si distribuie napolitane, prajituri, biscuiti glazurati si neglazurati in diverse sortimente, cafea si o intreaga gama de fructe uscate.