„Compania Allianz-Tiriac a contactat aproape 100 de persoane cu care reprezentantul luase legatura si, in unele cazuri, le-a returnat banii in baza documentelor fiscale si contractuale pe care acestia le aveau”, a spus Onofrei, citat de NewsIn.
„In unele cazuri existau sume depuse in casieriile Allianz-Tiriac”, a explicat reprezentantul companiei.
O bucuresteanca este cercetata pentru inselaciune, dupa ce politistii au strans probe care atesta ca in cursul anului trecut, femeia a reusit sa pacaleasca in jur de 100 de persoane, de pe urma carora a obtinut peste 5 milioane de euro, au declarat surse judiciare.
Potrivit surselor citate, prejudiciul creat ar fi de 3,5 milioane de euro, diferenta de pana la 5 milioane de euro fiind recuperata.
Anchetatorii au identificat alti 10 complici ai femeii, care aveau rolul de a aduce clienti noi, fiind platiti in functie de depunerile acestora.
„Reprezentantul de vanzari prezenta clientilor un produs fictiv de asigurare, care nu exista sub umbrela produselor de asigurare de viata cu componenta investitionala „unit-linked” din portofoliul companiei Allianz Tiriac”, a spus directorul de comunicare al companiei.
Potrivit acestuia, agentul de vanzari prezenta clientilor o schema de investitii pentru un produs in care era mentionata ponderea investitiilor in actiuni sau obligatiuni. Reprezentantul de vanzari ii insela pe clienti, carora le spunea ca ponderea investitiilor ar fi de fapt randamentele.
El a adaugat ca produsul „unit-linked” nu promite niciun randament clientilor, deoarece societatea plaseaza in fonduri de investitii o mare parte din prima platita, dar riscul investitional apartine clientului, intrucat acesta este cel care decide in care dintre fonduri isi plaseaza banii.
Clientul mai decide si nivelul ponderii investite din prima de asigurare, cu conditia sa ramana o anumita suma care sa acopere prima de asigurare de viata.
Onofrei a adaugat ca societatea a reziliat imediat contractul cu reprezentantul de vanzari, dupa care a facut plangere la politie.
„Din acest an, Allianz-Tiriac a implementat un program care permite incasarea primelor de asigurare doar la casieriile societatii, prin intermediul bancilor sau alte instrumente de plata moderne”, a afirmat Onofrei.
El a adaugat ca anul trecut inca se mai puteau incasa banii de la agentii de vanzari in baza unor documente fiscale.