In 2007, compania a afisat o crestere de 42% a asigurarilor de bunuri si cladiri, in comparatie cu anul precedent.
Allianz-Tiriac are in prezent 3 produse de asigurare a locuintei, destinate persoanelor fizice, insa compania i-a in calcul si lansarea altora noi.
„In functie de oportunitati si de cererea manifestata la nivelul pietei, vom dezvolta pe viitor si alte astfel de produse de asigurare a locuintei”, a spus Ofelia Neagu, reprezentant comunicare si relatii publice al companiei.
Cele trei produse ale asiguratorului – Integra, Armonia si Creditum – se incheie la valoarea de nou a cladirii pentru locuintele noi sau la valoarea de piata, pe baza contractului de vanzare-cumparare, pentru locuintele vechi.
„Asigurarea de bunuri este in mod normal o asigurare separata, dar aceasta poate fi inclusa in pachet, clientii putand beneficia, in aceasta situatie, de o reducere de prima pe ansamblu”, a mai declarat reprezentantul companiei.
De exemplu, prima de asigurare pentru o locuinta ce valoreaza 100.000 euro se situeaza in intervalul 170-250 euro/an, in functie de mai multi parametrii, precum riscurile asigurate, zona geografica in care se gaseste cladirea, amplasament – urban sau rural, structura constructiei, anul constructiei.
„Primele de asigurare sunt mai mari in cazul caselor de vacanta, construite integral din lemn”, a adaugat Ofelia Neagu.
Piata asigurarilor de locuinte poate creste cu pana la 20% in 2008
Compania se asteapta in acest an la o crestere a pietei asigurarilor de locuinte de 10-20%, comparativ cu anul trecut.
„Principalii factori care ar putea influenta cresterea pietei asigurarilor de locuinte in anul 2008 sunt continuarea dezvoltarii complexurilor rezidenþiale si evolutia preturilor la locuinte”, a afirmat Ofelia Neagu.
„De asemenea, cresterea pietei asigurarilor de locuinte ar putea fi sustinuta si de cresterea posibilitatilor financiare ale populatiei, in special din mediul urban. Mai mult, se face remarcata tendinta de responsabilizarea si educarea populatiei in directia incheierii unei polite de asigurare a locuintei”, a adaugat reprezentantul Allianz-Tiriac.
Neagu a aratat ca din ce in ce mai multi romani inteleg importanta unei asigurari de locuinta, care le ofera garantia ca in cazul unui eveniment nu va fi necesar sa scoata bani din buzunar pentru refacerea locuintei.
Allianz-Tiriac Asigurari a inregistrat, in primul trimestru al acestui an, venituri totale din prime brute subscrise de 380,4 milioane lei, din care 355 milioane lei din asigurarile generale si 25,4 milioane lei din asigurarile de viata.