- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Finante-Banci

Alpha Bank catre clientii care intra in somaj sau au salariul redus: va scumpim creditul

08 Sep, 15:33 • traian.badulescu
Una din clauzele actului aditional transmis de Alpha Bank clientilor ii impovareaza suplimentar pe cei cu probleme, intrucat prevede cresterea cu 2 puncte procentuale a marjei bancii, in cazul in care clientul intra in somaj sau i se reduce cu cel putin 15% salariul. Informatia reiese dintr-un document facut public de mai multi clienti ai bancii pe un forum online.
Alpha Bank catre clientii care intra in somaj sau au salariul redus: va scumpim creditul

„Marja majorata va fi mai mare cu 2 puncte procentuale in situatia informarii de catre Imprumutat a Bancii, in baza unor documente justificative, cu privire la aflarea acestuia sau sotului/sotiei in una din urmatoarele situatii: somaj, concediu de boala, reducere de cel putin 15% a salariului, divort”, se arata in actul aditional transmis de banca clientilor (la articolul 3.2 din documentul atasat), si publicat pe forumul de discutii al acestora.

Pe de alta parte, Ordonanta de Urgenta 50, aprobata recent si de Senat, prevede ca marja fixa trebuie sa ramana aceeasi pe toata perioada derularii contractului de credit.

De altfel, bancile din Romania practica pe scara larga transferarea catre clienti a riscului de neplata, prin intermediul comisioanelor de risc platite de clienti. Aceasta cu toate ca riscul ar trebui sa fie asumat de actionarii bancilor, acuza clientii.

O alta clauza contestata de clientii Alpha Bank care s-au organizat pe forum este cea legata de cresterea marjei bancii pentru orice intarziere peste termenele convenite in contractul de credit si in scadentarul de plata, desi banca poate percepe pentru acest lucru penalitati de intarziere.

Un alt aspect care ii nemultumeste pe clientii bancii este cel legat de stabilirea marjei fixe. Astfel, banca propune o marja fixa mai mare decat cea stabilita deja in contractele incheiate cu clientii, potrivit mai multor forumisti.

Unii membri ai forumului de clienti nemultumiti ai Alpha Bank atrag atentia ca actul aditional in forma transmisa in prezent clientilor este constituit in defavoarea clientului. Mai mult, ei spun ca ceilalti clienti ar trebui sa refuze sa semneze acest act aditional.

„Primul pas pe care ar trebui sa-l faca fiecare dintre noi este refuzul. Apoi reclamatie la ANPC, apoi … daca ne unim fortele sa procedam si noi ca trupele de gherila de la Volksbank”, a declarat o membra a forumului.

Un client a invins sistemul. A recuperat comisionul de risc perceput ilegal de banca in iulie si august

Un membru al forumului de clienti nemultumiti ai Alpha Bank a mentionat ca el a depus deja reclamatie la Autoritatea Nationala de Protectie a Consumatorilor (ANPC), dupa ce banca a refuzat sa-i restituie comisionul de risc aplicat in iulie si august, dupa intrarea in vigoarea a OUG 50.

„Eu deja am facut reclamatie la ANPC, Alpha Bank a fost sanctionata si mi-au restituit si comsionul de risc retinut in cele 2 luni”, a spus forumistul.

El a prezentat si pasii pe care i-a urmat pentru a-si recupera comisionul de risc retinut de banca pe ultimele doua luni.

Clientii care au credite la una din cele 12 banci pentru care s-au creat forumuri pe Internet pot accesa Yahoo Groups pentru a se alatura discutiilor.

Contactati de DailyBusiness.ro, reprezentantii bancii nu au oferit niciun comentariu pana la momentul publicarii articolului.

Urmărește Daily Business pe Google News