In calitate de furnizor de serviciu
universal, CNPR va avea obligatia de a furniza aceste servicii pe
intreg teritoriul Romaniei, inclusiv in zonele geografice greu
accesibile sau cu densitate scazuta a populatiei, acolo unde numarul
redus al trimiterilor postale colectate sau distribuite nu justifica
prezenta unui furnizor de servicii postale pe principii comerciale.
Totodata, CNPR va avea obligatia de a
asigura, in fiecare localitate de pe teritoriul Romaniei, cel putin o
colectare de la fiecare punct de acces si cel putin o livrare la
fiecare adresa indicata, in fiecare zi lucratoare, minim 5 zile pe
saptamana, mai putin in localitatile situate in cazuri si conditii
geografice exceptionale, unde frecventa de livrare stabilita de ANCOM
este mai redusa. In plus, CNPR va asigura accesul persoanelor cu
dizabilitati la serviciile din sfera serviciului universal pe care
are obligatia sa le presteze in conditii echivalente celor de care
beneficiaza ceilalti utilizatori.
Tarifele
practicate de CNPR pentru prestarea serviciilor postale din sfera
serviciului universal trebuie sa fie accesibile, uniforme,
transparente, nediscriminatorii si fundamentate in functie de
costuri, avandu-se in vedere eficienta economica, asigurarea
dreptului de acces la serviciul universal, precum si dezvoltarea
retelei postale publice.
In eventualitatea in
care se dovedeste ca furnizarea acestor servicii reprezinta o sarcina
injusta pentru CNPR, ANCOM poate decide compensarea costului net
aferent eventualelor pierderi inregistrate ca urmare a prestarii
acestor servicii, compensarea putandu-se realiza doar la cererea CNPR
si fiind finantata prin intermediul unui fond de serviciu universal
administrat de ANCOM.
De asemenea, CNPR va
trebui sa elaboreze si sa transmita situatiile financiare separate
catre ANCOM, pe baza unui sistem de evidenta contabila separata
dezvoltat in cadrul contabilitatii interne de gestiune.
Autoritatea a desemnat din oficiu
furnizorul de serviciu universal intrucat, in urma anuntului de
intentie publicat in luna septembrie 2013, nicio companie nu a depus
o cerere care sa indeplineasca conditiile de forma, dar si de
eligibilitate pentru a fi desemnata ca furnizor de serviciu universal
in domeniul serviciilor postale.
Avand in vedere necesitatea asigurarii
serviciului universal pentru toti cetatenii Romaniei prin furnizarea
unor servicii minime, la un anumit nivel de calitate, ANCOM a
analizat capacitatea furnizorilor de servicii postale autorizati in
Romania de a respecta obligatiile ce revin furnizorului de serviciu
universal in vederea desemnarii din oficiu a unuia dintre acestia.
Autoritatea a constatat astfel ca CNPR
este singurul furnizor de servicii postale care poate asigura
respectarea obligatiilor din sfera serviciului universal, dat fiind
ca detine un numar de peste 5.700 puncte de acces/contact deservite
de personal, aproximativ 60% din totalul celor existente pe
teritoriul Romaniei, fiind totodata in masura sa sustina un nivel
uniform al tarifelor pe intreg teritoriul tarii. In plus, in timp ce
activitatea celorlalti furnizori este concentrata cu precadere in
zona urbana, CNPR asigura acoperirea intregului teritoriu al tarii,
inclusiv a zonelor rurale slab populate sau aflate in conditii
exceptionale din punct de vedere geografic, peste 86% din totalul
punctelor de acces/contact ale CNPR fiind in mediul rural.
Autoritatea
Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii
(ANCOM) este institutia care protejeaza interesele
utilizatorilor de comunicatii din Romania, prin promovarea
concurentei pe piata de comunicatii, administrarea resurselor
limitate, incurajarea investitiilor eficiente in infrastructura si a
inovatiei.
Citeste si:
[url=https://www.dailybusiness.ro/stiri-companii/ancom-sanctioneaza-nereguli-in-piata-serviciilor-postale-95848/]ANCOM
sanctioneaza nereguli in piata serviciilor postale[/url]
Cate
scrisori si colete au trimis romanii anul trecut
Posta vrea sa faca
bani si din asigurari. Nu sta destula lume la coada?