Furnizorul de
servicii postale a fost sanctionat pentru ca nu a transmis catre
expeditor contravaloarea rambursurilor incasate pentru trimiterile
expediate prin serviciul ramburs. Serviciul ramburseste
serviciul postal care are ca obiect trimiterile postale inregistrate
si a carui particularitate consta in achitarea contravalorii bunului
care face obiectul trimiterii postale de catre destinatar
expeditorului prin intermediul retelei postale.Asadar,
furnizorul are obligatia de a incasa, la predarea trimiterii postale,
contravaloarea bunului declarata de expeditor si de a o transmite
ulterior expeditorului in termenul stabilit.
Furnizorul CRX Suport Curier Expres
S.R.L. nu se afla la prima abatere, fiind sanctionat in trecut
cu avertisment pentru aceeasi contraventie.
Cu ocazia aceleiasi
actiuni de control, personalul de specialitate al ANCOM a constatat
ca furnizorul nu a stabilit in conditiile generale privind furnizarea
serviciilor postale termenele de returnare
a contravalorii trimiterilor postale in cazul serviciului ramburs,
respectiv termenele de returnare catre expeditori a dovezilor privind
predarea trimiterilor postale prin serviciul confirmare de primire.
ANCOM a decis
sanctionarea acestor fapte cu avertisment, dar si dispunerea de
masuri in sarcina furnizorului si anume modificarea si completarea
conditiilor generale privind furnizarea serviciilor postale in termen
de 30 de zile de la comunicarea procesului verbal, astfel incat
acestea sa respecte prevederile legale.
„Autorizarea ca
furnizor de servicii postale vine cu o serie de obligatii: trebuie sa
stabilesti conditiile de calitate pe care urmeaza sa le respecte
serviciile postale pe care le oferi, respectiv timpii de livrare,
termenele de returnare a contravalorii rambursurilor incasate sau
termenele de returnare a confirmarilor de primire catre expeditori.
Acestea trebuie specificate in conditiile generale de furnizare a
serviciilor postale, care au acelasi regim juridic ca al unui
contract incheiat intre furnizori si utilizatori”,
a precizat Cristin POPA, directorul Directiei Executive Monitorizare
si Control din cadrul ANCOM.
Furnizorul de
servicii postale are obligatia de a prelua trimiterea postala care
face obiectul serviciului ramburs numai in conditiile in care
expeditorul a indicat in mod corect si complet toate datele sale de
identificare. De asemenea, furnizorii de servicii postale trebuie sa
stabileasca conditiile de acceptare a trimiterilor postale, respectiv
regulile pe care trebuie sa le indeplineasca trimiterea postala
pentru incheierea ori executarea contractului de furnizare a
serviciilor postale. Aceste conditii pot privi, in cazul serviciului
ramburs, printre altele, limita maxima admisa a rambursului.
In cursul acestui an, pentru
nerespectarea obligatiilor prevazute in Regimul de autorizare
generala pentru furnizarea serviciilor postale, au mai fost
sanctionati si furnizorii Total Post Mail Services, cu amenda in
valoare de 5.000 de lei, iar Compania Nationala “Posta Romana” a
cumulat trei amenzi a cate 5.000 de lei fiecare.
Autoritatea
Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii
(ANCOM) este institutia care protejeaza interesele
utilizatorilor de comunicatii din Romania, prin promovarea
concurentei pe piata de comunicatii, administrarea resurselor
limitate, incurajarea investitiilor eficiente in infrastructura si a
inovatiei.
Citeste si: Cate
scrisori si colete au trimis romanii anul trecut