Alti jucatori importanti pe aceasta piata sunt Amvic, Teraplast, Suki si Far-Est.
DailyBusiness:Care sunt principalele tendinte ce se manifesta in piata ferestrelor termoizolante in prezent?
Ciprian Cherciu:Tendinta de crestere a pietei se pastreaza si in 2007, iar acest lucru va fi cu siguranta reflectat in rezultatele financiare ale principalilor producatori de ferestre. Pentru Aplast, anul 2007 inseamna dublarea cifrei de afaceri fata de nivelul inregistrat in 2006. Daca in 2006 cifra de afaceri a fost de aproximativ 10 milioane de euro, pentru 2007 estimam un nivel al afacerilor de 20-21 milioane de euro, inclusiv francize si dealeri.
DB: Cum s-au structurat veniturile, pe trimestre?
CC: Pana in septembrie, inclusiv, am atins o cifra de afaceri de peste 14 milioane de euro.
DB: Cu alte cuvinte, o treime din business-ul pe tot anul este realizat in ultimul trimestru. Este aceasta o piata sezoniera?
CC: Intr-adevar, marea parte a contractelor se fac in perioada septembrie-noiembrie, pentru ca multa lume incepe sa-si „inchida” casele ridicate pana atunci.
DB: Cat de mult se vinde in rate?
CC: Ponderea vanzarilor prin rate va fi de 25% din total pe tot anul, constanta fata de anul trecut, insa in cifre absolute ratele cresc de la 1 milion de euro la 5 milioane de euro anul acesta, pentru ca in piata intra tot mai multi clienti, inclusiv cu venituri mai reduse. Cred ca firmele mari care nu ofera optiunea de vanzare in rate pierd un numar insemnat de clienti.
DB: Ce vanzari inregistrati in magazinele deschise in centre comerciale, comparativ cu cele din locatiile obisnuite?
CC: Vanzarile din magazinele deschise in centrele comerciale sunt comparabile cu cele din locatiile obisnuite, dar in provincie. In Bucuresti, vanzarile sunt cu 30-40% mai mari, de exemplu in reprezentanta deschisa in hipermarketul Auchan decat intr-o locatie obisnuita, datorita numarului mare de vizitatori.
DB: In ce alte centre comerciale ati mai deschis reprezentante?
CC: Aplast a deschis in ultimii doi ani mai multe reprezentante in centre comerciale, in galeria comerciala a Carrefour Ploiesti si in magazinele de bricolaj Interhome din Ploiesti si Timisoara.
DB: Cate reprezentante are in prezent Aplast si cate dintre acestea sunt in franciza?
CC: Din februarie 2006 si pana in luna octombrie 2007 am deschis 252 de magazine, dintre care circa 170 sunt in regim de franciza.
DB: Ce criterii ati folosit pentru lansarea de magazine in franciza?
CC: Magazinele in franciza se afla, de regula, la o distanta mai mare de Ploiesti, oras langa care este situata principala unitate de productie a companiei. Acestea s-au deschis cu ajutorul producatorilor si comerciantilor locali, care pentru a fi competitivi pe o piata cu o concurenta din ce in ce mai acerba au preferat sa lucreze sub numele si standardele Aplast.
DB: Care a fost valoarea investitiilor Aplast in acest an si pe ce directii s-au axat?
CC: In 2007, Aplast a investit aproximativ 7 milioane de euro in dezvoltarea capacitatii de productie pentru ferestre si a diversificat activitatea prin achizitionarea unei linii de productie pentru geamul termopan. O parte din investitii, peste 3 milioane de euro, au fost directionate catre dezvoltarea lantului de magazine. In prezent ne vom concentra pe campanii de promovare. In 2006, pentru campaniile de marketing s-a alocat un buget de aproximativ 250.000 de euro.
DB: Cine considerati ca sunt principalii concurenti?
CC: Concurenta cea mai puternica este din partea micilor intreprinzatori, care actioneaza local si care nu respecta intodeauna toate normele tehnice impuse de acest gen de activitate. De cele mai multe ori calitatea produselor executate in ateliere improvizate are de suferit. Este o situatie de moment, iar evolutia si maturizarea pietei vor determina disparitia producatorilor ocazionali.