„In urma evenimentelor (depistarea de aflatoxina in
laptele de consum – n.r.) si a promovarii in mass media foarte agresiv, s-a
creat o psihoza, o paranoia, pot sa spun asa, care a dus la scaderea cumpararii.
Volumele vandute prin lanturile de hipermarketuri au fost cam cu 10-15% mai
mici, fata de perioada de dinaintea evenimentelor (inceputul lunii martie –
n.r.). Pe magazinele de proximitate, pe retail, scaderile au mers chiar pana la
30% – pe produse proaspete, adica lapte de consum si derivate. Pe telemea si
produse cu maturare mai indelungata nu s-a simtit nicio scadere. Dar scaderile
se suprapun acum cu inceperea postului pascal si atunci mai adaugam un 15%.
Estimam, pentru urmatoarele doua-trei saptamani, o scadere medie de 30 % per
total produse lactate”, a declarat Dorin Cojocaru pentru Agerpres.
In estimarea sa, cifra de afaceri pe industria laptelui in Romania, de 880
milioane euro pe an, ar putea fi afectata cu aproximativ 2-3%, dar va fi vorba
despre „un impact pe termen scurt”.
„Daca se extinde starea de incertitudine pe o luna de zile, pe doua luni de
zile, atunci scaderea la nivelul industriei poate sa ajunga si la 20%, pe
total, pe an”, a afirmat reprezentatul Asociatiei Patronale Romane din
Industria Laptelui.