„In trei luni si
jumatate de campanie (15 septembrie – 31 decembrie), conform datelor
celor doi comercianti, media lunara de tranzactionare cu MasterCard
PayPass si Maestro PayPass a crescut de
aproape 4 ori, in comparatie cu perioada anterioara (ianuarie-august
2012), ajungand la un total de [b]57.000 de tranzactii[/b]”, se
arata in comunicatul operatorului de carduri
.
Astfel, in Sibiu,
33.000 de bilete au fost platite direct la terminalul contactless
amplasat in autobuz. Trendul pozitiv s-a pastrat si in cazul
calatoriilor la metrou, unde, tot in aceeasi perioada, s-au realizat
24.000 de tranzactii contactless la turnichetii de acces.
„Daca in primele 6
saptamani de campanie, numarul tranzactiilor contactless cu PayPass
deja crescuse de trei ori, in preajma
sarbatorilor, traficul aglomerat, vremea neprietenoasa si goana dupa
cumparaturi au determinat multe persoane sa aleaga mijloacele de
transport in comun, platind calatoria rapid si simplu si beneficiind,
in acelasi timp, de un pret promotional”, au spus oficialii
MasterCard.
Incepand cu 15
septembrie, in Bucuresti, pretul unei intrari la metrou a fost de 1,4
lei, redus de la 2 lei, tariful integral practicat de Metrorex. Si
calatoriile cu autobuzele din Sibiu au venit la pachet cu un pret
promotional de 0,89 lei, redus de la 1,5 lei, tariful integral
practicat de Tursib. In ambele cazuri, reducerea s-a aplicat pentru
platile facute cu MasterCard PayPass si
Maestro PayPass.
Tehnologia PayPass
permite utilizatorilor sa faca plati prin
apropierea cardurilor de un terminal contactless ce afiseaza marcile
MasterCard PayPass si Maestro PayPass.
Pentru efectuarea tranzactiei, clientii nu mai trebuie sa dea cardul
din mana, iar pentru plati mai mici de 100 lei, nu este solicitata
introducerea codului PIN sau semnarea chitantei.