„Este greu sa faci estimari in contextul unei piete extrem de imprevizibile. Cu toate acestea, noi am luat in calcul doua scenarii: unul optimist, care presupune relaxarea conditiilor de creditare si in care ne vom putea atinge obiectivul de a creste cu 5% afacerea, dar si unul pesimist, in care luam in considerare posibilitatea unei scaderi cu pana la 10% ca efect direct al reducerii pietei atat la nivel local, cat si la nivel european”, a explicat Iavorschi.
„Insa, in ambele situatii suntem increzatori ca ne vom pastra profitabilitatea, acest fapt reprezentand unul dintre cele mai importante obiective ale noastre”, a adaugat directorul general Arctic.
Compania a demarat la inceputul lui martie o campanie de buy-back ce se va desfasura la nivel national pana la inceputul lunii mai.
Aceasta actiune este realizata in parteneriat cu Asociatia Romana pentru Reciclare RoRec si vizeaza stimularea inlocuirii electrocasnicelor vechi cu altele noi, prin achizitia de produse Arctic in sistem buy-back.
In cadrul acestei campanii, persoanele care predau un aparat frigorific vechi sau o masina de spalat, indiferent de marca, la unul dintre centrele de colectare sau la unul dintre magazinele participante la promotie, pot primi in schimb o reducere de 150 lei la achizitionarea unui nou echipament frigorific sau masina de spalat Arctic.
Arctic estimeaza ca 25% din vanzarile inregistrate in perioada 1 martie – 1 mai vor fi generate de campania de buy-back.
In Romania, gradul de inlocuire a vechilor electrocasnice este mai redus comparativ cu alte tari europene, fiind evidenta tendinta consumatorilor de a pastra electrocasnicele o perioada mai lunga decat durata de viata recomandata a acestora, ceea ce genereaza costuri mult mai ridicate pentru bugetul de utilitati al familiei.
„Electrocasnicele vechi consuma foarte multa energie in comparatie cu cele moderne, care dispun de tehnologii eficiente. De exemplu, masinile noi de spalat consuma astazi cu 50% mai putina energie si 60% mai putina apa comparativ cu cele care au o vechime de 20 de ani”, a spus Gabriela Geana, director de marketing Arctic.
Cele mai performante frigidere consuma doar un sfert din energia necesara functionarii unui frigider din 1990. Prin inlocuirea electrocasnicelor vechi cu unele de ultima generatie, consumatorii pot reduce valoarea facturilor la energie electrica si apa, potrivit Arctic.
Compania Arctic, ce comercializeaza pe piata din Romania marcile Arctic si Beko, a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 213 milioane euro, in scadere cu 5% fata de 2007. Volumul total al vanzarilor a fost de peste 1,5 milioane de unitati, marcand o scadere de 1% fata de anul precedent.