Pentru acest an, conducerea companiei estimeaza o cifra de afaceri de 180 mil. euro, in crestere cu 16% fata de anul trecut. In 2005, Arctic a realizat o cifra de afaceri de circa 155,6 mil. euro si un profit net de 10,85 mil. euro.
Cresterea cifrei de afaceri va avea loc pe fondul majorarii productiei, de la 1 milion de unitãþi în 2006 la 1,5 milioane în 2007 ºi 2 milioane în 2008, potrivit reprezentantilor societatii.
Circa 750.000 de frigidere din productia anului viitor a companiei vor fi exportate in peste 35 de tari, au mai declarat oficialii Arctic. In prezent circa 65% din totalul produselor sunt exportate, iar pana in 2008 conducerea companiei vrea sa creasca volumul exporturilor la 80% din productia totala.
Exporturile au avut o contributie importanta la cresterea vanzarilor Arctic in acest an, volumul produselor exportate in primul semestru inregistrand o crestere cu 66% fata de anul trecut. Compania a patruns anul acesta pe pietele din Italia, Finlanda si Estonia si pentru viitor isi propun extinderea in tari din orientul Mijlociu si Africa.
Volumul vanzarilor pe piata romaneasca ar putea creste cu 9% pana la sfarsitul anului, ceea ce, spun reprezentantii companiei, se traduce printr-o crestere valorica cu circa 4% comparativ cu anul 2005, pana la 106 mil. euro, conform NewsIn.
Cota de pe piata romaneasca a produselor Arctic a ajuns in 2006 la 30,9%, in crestere cu 2% fata de anul precedent, iar pentru 2007 compania tinteste o cota de 32% pe piata de profil din Romania, a declarat directorul de marketing Arctic, Monica Iavorschi.
Strategia de dezvoltare a companiei este realizata in ritmul extinderii grupului turcesc Arcelik, proprietarul marcii Arctic. Arcelik si-a propus ca pana in 2010 sa creasca constant vanzarile nete cu 14% pe an.
Conducerea grupului turcesc estimeaza pentru 2006 o cifra de afaceri totala de 3,4 miliarde de euro, fata de 3,1 miliarde de euro anul trecut, cand a vandut peste 8,2 milioane de produse.
Arcelik a cumparat fabrica Arctic de la Gaesti in 2002 iar in perioada 2002-2005 grupul a investit in aceasta 35 de milioane de euro, ceea ce a determinat triplarea capacitatii de productie, a exporturilor si a cifrei de afaceri.