El a mentionat ca solutiile propuse de banci clientilor-companii care au probleme la plata se refera in special la amanarea ratelor pentru o perioada de 3-6 luni sau diminuarea ratelor si prelungirea perioadei de rambursare, solutii care s-au dovedit ineficiente pana in prezent.
Pe de alta parte, Mirela Iovu, vicepresedinte CEC Bank, a mentionat ca stergerea unei parti din datorii pentru un client este o solutie pe care banca o poate implementa foarte greu si doar dupa ce demonstreaza ca a epuizat toate caile pe care le are la indemana pentru recuperarea creantei.
In opinia sa, una din cauzele pentru care firmele intrate in insolventa nu reusesc sa se redreseze este aceea ca practicienii care se ocupa de aceste cazuri nu sunt bine pregatiti.
Ea a spus ca in prezent CEC Bank are in jur de 400 de clienti companii in insolventa, insa doar cateva ce pot fi numerate pe degetele de la o mana au reusit sa se restructureze.
Iovu a sugerat companiilor sa nu apeleze la solutia insolventei si sa ceara bancilor restructurari ale creditelor.
In prezent, exista 34.000 de dosare de insolventa pe rol, 17.000 dintre acestea fiind deschise in 2010, a spus Stanescu, care estimeaza ca pana la finalul anului se va ajunge la 20.000 de cazuri deschise in acest an.