Producatorul de
centrale termice si boilere Ariston Thermo Romania a inregistrat oc
ifra de afaceri de 30 de milioane de euro anul trecut, iar pentru
acest an mizeaza un avans de 12% al business-ului, datorita lansarii
unei noi game de produse, a concentrarii pe proiecte de tip Buy Back
si a dezvoltarii retelei de centre de asistenta tehnica.
Potrivit lui Catalin
Draguleanu (foto), director de vanzari al Ariston Thermo Romania, dupa o
crestere cu aproximativ 5% in 2012, pentru acest an este previzionata
o majorare cu circa 12% a cifrei de afaceri.
In ceea ce priveste
piata locala de centrale termice de apartament, reprezentantul
Ariston Thermo Romania a afirmat ca, anul trecut, nu s-a putut
observa o evolutie deosebita. Astfel, in 2012, vanzarile de profil au
ramas la acelasi nivel ca si in 2011, cu un volum de aproximativ
140.000 de unitati si o valoare de peste 75 de milioane de euro.
Catalin Draguleanu a
mai spus ca anul trecut a adus si o schimbare a comportamentului de
achizitie al romanilor. Acestia sunt tot mai interesati de produsele
cu o eficienta ridicata si sunt dispusi sa aloce o investitie
initiala mai mare pentru a beneficia de un produs ce ofera un consum
mai mic si o economie pe termen lung.
Astfel, in 2012 s-a
putut observa o crestere a vanzarilor de circa 25-30% pe segmentul
centralelor termice in condensare, in timp ce centrale conventionale
au raportat o scadere usoara de aproximativ 5%.
„Chiar daca in
acest moment doar aproximativ 10% din piata de centrale termice pe
gaz din Romania este compusa din echipamente in condensare, mizam pe
o crestere continua in aceasta directie. Astfel, in urmatorii ani
estimam ca romanii vor alege tot mai mult centralele in condesare
deoarece vor intelege avantajele acestora, in ciuda pretului mai
ridicat”, a mai spus reprezentantul companiei.
Ariston Thermo Group
si-a propus realizarea a 80% din cifra de afaceri prin vanzarile de
echipamente cu eficienta energetica ridicata sau care folosesc
energii regenerabile pana in anul 2020.
In acest moment,
peste 65% din business-ul Ariston Thermo Romania este asigurat de
centralele termice murale, iar 25% de boilerele electrice. Restul
procentelor din business-ul companiei revine aparatelor de aer
conditionat, pompelor de caldura si sistemelor solare.
Ariston Thermo
Romania este filiala locala a companiei italiene Ariston Thermo
Group, care a inregistrat in 2012 vanzari totale de 1,32 miliarde de
euro, in crestere cu 5% fata de 2011. Compania detine 19 unitati
proprii de productie in 10 tari si 15 centre de cercetare in 8 tari,
avand in total 6.800 de angajati in cele 46 de filiale aflate in 30
de tari. Compania asigura o distributie ce acopera peste 150 de
state.