Conform studiului, companiile care inregistreaza cele mai
inalte rate de crestere sunt cele mai predispuse sa maximizeze
potentialul datelor pe care le detin.
Mai mult de un sfert
(27%) dintre companiile cu nivel ridicat de crestere – care au
atins o crestere anuala a EBITDA de 15% sau mai mare in ultimii doi
ani – isi acorda calificativul „excelent” in obtinerea de
informatii utile din datele existente, in masura sa imbunatateasca
nivelul general de competitivitate si de performanta – in
comparatie cu doar 12% dintre companiile cu un nivel mai mic de
crestere.
De asemenea, 35% dintre companiile cu un nivel de crestere
ridicat afirma ca au atins un grad „inalt de maturitate” in
aceasta zona.
[img=6033]Aurelia Costache[/img]
Companiile cu un
nivel ridicat de crestere sunt de doua ori mai dispuse sa se
concentreze pe analiza datelor in zonele generatoare de venituri cum
ar fi marketingul si vanzarile, conform rezultatelor studiului.
Aceste organizatii prelucreaza datele si le aplica in mod strategic
la nivelul intregii activitati de business.
Tehnologia este doar o piesa din puzzle
Valorificarea
capabilitatilor de analiza a datelor, care genereaza avantaje
competitive, se extinde dincolo de investitiile in tehnologie.
Companiile cu rate inalte de crestere sunt mai predispuse sa creasca
nivelul de cheltuieli in zone precum managementul schimbarii si cel
al resurselor si competentelor. 24% dintre acestea au declarat ca
intentioneaza sa-si creasca cu cel putin 20% nivelul de cheltuieli in
ambele zone in urmatorii doi ani, fata de doar 7% dintre companiile
care inregistreaza rate mici de crestere.
Anterior, firmele
isi concentrau eforturile de analiza a datelor in zona financiara. in
prezent, insa, se estimeaza ca la nivelul functiei de marketing vor
fi vizibile in viitorul apropiat imbunatatiri semnificative ale
analizei datelor care sustin activitatea de business.
Conform studiului,
functiile cele mai avansate de analiza inteligenta a datelor din
cadrul companiilor cu rate inalte de crestere se regasesc in zonele
de vanzari (24%), cea financiara (22%) si de marketing (14%), in
vreme ce pentru alte companii functia financiara a detinut pozitia
dominanta.
Hyong Kim, EY Global
and Americas Financial Services Data and Analytics Leader, declara:
„Institutiile financiare isi concentreaza eforturile de analiza
a datelor in identificarea de noi oportunitati de crestere a
veniturilor pe baza explorarii tuturor informatiilor despre clienti,
desi cele mai multe companii mai au multe de facut in aceasta zona.
Dezvoltarea unei viziuni clare asupra a cum isi propun sa analizeze
datele va ajuta companiile sa-si defineasca cum pot genera valoare
informatiile, atat pentru companie, cat si pentru clientii ei, din ce
in ce mai conectati.”
Deficitul de
competente afecteaza companiile
in timp ce doar 4
din 10 companii au desemnat un Chief Data Officer, la nivel de
ansamblu, companiile se straduiesc sa gaseasca si sa-si completeze
echipele cu analisti de date care detin competentele necesare. Doar
7% dintre companiile de servicii financiare intervievate afirma ca
dispun de un numar suficient de analisti de date in intreaga
structura organizationala.
Conform studiului,
acest deficit se datoreaza partial companiilor care solicita la
angajare atat competente teoretice in prelucrarea datelor, cat si
experienta in zona aplicatiilor comerciale. in pofida salariilor
competitive oferite de institutiile financiare, potentialii candidati
care intrunesc ambele conditii dispun de oferte atragatoare din
partea altor sectoare de activitate, in special din industria
high-tech.
Preocuparile privind
normele de reglementare si de confidentialitate a datelor continua sa
domine
Cele mai importante
doua obstacole in calea maximizarii utilizarii datelor de catre
companii sunt legate de normele de reglementare (43%) si de
restrictiile privind confidentialitatea datelor (36%). Astfel, una
din cinci companii de servicii financiare (21%) se asteapta la o
crestere de 20% a cheltuielilor privind asigurarea confidentialitatii
datelor in urmatorii doi ani, iar 15% dintre ele la cresterea
cheltuielilor cu procedurile de guvernanta si supraveghere.
Sunt mai putine insa
companiile care se asteapta la astfel de cresteri ale investitiilor
legate de date in zona de resurse umane (11%), a managementului
schimbarii (13%) sau a tehnologiei (13%).
Aurelia Costache,
Financial Services Industry Advisory Leader, EY Romania, declara:
„Institutiile financiare incep sa realizeze potentialul urias al
datelor pe care le detin si depun eforturi mari pentru a le exploata
valoarea. Prin urmare, subiectele legate de strategia valorificarii
datelor au inceput sa apara tot mai des in definirea strategiilor de
business ale bancilor. Pe piata din Romania observam tendinte
similare cu cele evidentiate in studiul nostru global: institutiile
financiare fac tranzitia de la initiativele de management al datelor
legate de cerintele de conformitate, catre activitati de data
analytics in zone cu potential de crestere a veniturilor precum
marketingul si vanzarile.
Una dintre
provocarile cheie pe care aceste companii trebuie sa le depaseasca
este constientizarea si disponibilitatea de a efectua o auto-evaluare
onesta pentru a determina nivelul de maturitate al organizatiei si de
a decide unde sa isi concentreze energiile pentru a asigura un nivel
ridicat de calitate al datelor folosite – cheia succesului in era
digitala.”
Raportul complet The
science of winning in financial services poate fi citit la adresa
ey.com/Fsdataanalytics.