Compania a obtinut o crestere de 8% pe segmentul de asigurari de viata, ajungand la un volum de prime brute subscrise de 91 milioane de lei. Cea mai buna evolutie (+19%) a inregistrat-o segmentul unit-linked, urmat de asigurarile individuale traditionale (+7%) si cele de grup (+3,5%).
Segmentul de asigurari generale a scazut cu 17% in 2010 fata de anul anterior, pana la valoarea de 349 milioane de lei. Diminuarea subscrierii a fost determinata de involutia generala a pietei auto si, in particular, a celei de leasing, factori dublati de scaderea veniturilor populatiei.
In pofida scaderii in ansamblu a segmentului de asigurari generale, compania a cresteri cresteri pe alte linii de business non-auto: credite si garantii (+155%), asistenta turistica (+154%), raspundere civila profesionala (+15%), asigurari de locuinta (+8%) si asigurari de incendiu pentru riscuri industriale (+6%).
„Vom lua in continuare toate masurile necesare pentru mentinerea unui portofoliu echilibrat, prin limitarea ponderii asigurarilor auto si dezvoltarea altor linii de asigurare”, a explicat Marie Kovarova, director general al Generali Asigurari.
„In 2011 vom continua sa dezvoltam asigurarile de viata, dar vom sustine totodata si alte linii de business cu potential de dezvoltare, cum ar fi segmentul de asigurari de locuinta, cel de asistenta turistica, asigurarile corporate si asigurarile de daune la proprietati”, a adaugat Marie Kovarova.
Grupul Generali este prezent in Romania atat pe piata de asigurari, cat si pe cea de pensii private.