Aceasta procedura se aplica doar in situatiile in care avariile vehiculului asigurat Casco s-au produs intr-un accident de circulatie din care a rezultat numai avarierea propriului vehicul sau in alte imprejurari decat un accident de circulatie, mentioneaza luni Comisia de Supraveghere a Asigurarilor (CSA).
Unitatile reparatoare de vehicule au obligatia sa accepte „documentele de introducere in reparatie” a vehiculelor eliberate de asiguratori si prezentate de asiguratii Casco, acestea fiind echivalente celor eliberate de politia rutiera sub titulatura „autorizatie de reparatie”.
Documentul de introducere in reparatie va fi eliberat de asigurator in 2 exemplare (originalul fiindu-i inmanat solicitantului) si va avea o serie unica.
Persoanele interesate pot verifica veridicitatea documentului de introducere in reparatie eliberat de un asigurator, in doua moduri: fie direct la asiguratorul emitent, fie prin verificarea pe site-ul CSA a numarului unic de inmatriculare a asiguratorului in Registrul asiguratorilor si brokerilor de asigurare.
Normele subliniaza faptul ca eliberarea documentului de introducere in reparatie a vehiculelor nu constituie nota tehnica finala de constatare a daunelor si nici obligatie de plata din partea asiguratorului, acest lucru fiind de altfel mentionat si in document.