Gheorghe Grad, directorul general al SRBA – Broker de Asigurare si Reasigurare, a declarat ca in aceasta vara sunt promotii mai putine din partea societatilor de asigurari si mai slab mediatizate in acelasi timp, comparativ cu anul trecut.
La randul sau, Viorel Vasile, managing partner la Safety Broker, a mentionat ca „sunt incomparabil mai putine promotii, tocmai din prisma nivelului redus de tarife, datorat competitiei acerbe pe pret existent in acest moment in piata”.
„In aceasta vara, spre deosebire de alti ani sau de campaniile din iarna, asiguratorii nu se inghesuie la promotii. Tarifele sunt ajunse deja sub limita suportabilitatii din punct de vedere al rentabilitatii businessului, asa ca nu mai e loc de promotii”, a mai spus Vasile.
[b]Brokerii ataca[/b]
Viorel Vasile a spus ca in general, [b]brokerii de asigurare au preluat acesta moda a promotiilor[/b]. De exemplu, la sediile Safety Broker, pentru fiecare RCA incheiat pe 1 an de zile se ofera asigurare obligatorie de locuinta gratuit.
Totodata, Victor Sraer, general manager al Otto Broker, a declarat ca societatea a pus accentul pe dezvoltarea de promotii proprii.
„Am lansat RCA Plus, un produs foarte atractiv pentru ca include o polita de accidente, extrem de simpla dar utila”, a mentionat Sraer.
„In curand vom lansa RCA in rate fara dobanda si avem mai multe promotii pentru asigurarea de locuinta. In aceste cazuri, promotiile aduc clientului fie o reducere a cotatiei pe care o are asigurarea obligatorie, fie clauze suplimentare, fie ambele. Dintre riscurile suplimentare, cele mai utile pe care le putem oferi clientilor nostri amintesc incendiul si explozia sau remedierea de urgenta a avariilor casnice”, a adaugat oficialul Otto Broker.
El a subliniat ca brokerul nu se bazeaza pe promotiile asiguratorilor, ci creeaza propriile promotii personalizate. De asemenea, pentru a atrage clienti, Otto Broker are deschise birourile de vanzari in fiecare zi, pana la ora 21.
[b]Ce oferte au asiguratorii[/b]
„Principalele produse de campanie pe vara sunt legate de vacante – asigurarile travel, storno, pierdere bagaje si alte acoperiri asemanatoare. Tarifele la aceste forme de asigurari sunt foarte mici, deci nu prea scad. Dar, se adauga promotional riscuri suplimentare gratuity, ceea ce duce la educarea clientilor si identificarea unor noi riscuri pe care le pot asigura”, a precizat Gheorghe Grad.
Acesta a adaugat ca se mai fac campanii si pe linia asigurarilor auto, unde reducerile pot atinge chiar 30%.
„Vara asta, companiile de asigurari se concentreaza pe RCA si pe asigurarea obligatorie a locuintei. Politele RCA au in continuare un varf de vanzari. Ne asteptam la o crestere si in cazul asigurarii de locuinta, avand in vedere faptul ca 15 iulie este data limita pana la care oamenii isi pot incheia asigurarea obligatorie de locuinta, fara sa riste sa fie amendati”, a declarat Victor Sraer.
Si totusi, promotiile ajuta piata. „Daca nu ar fi aceste campanii, poate incasarile din vara ar fi mai reduse. Existenta lor face ca incasarile sa isi pastreze valorile din lunile anterioare”, a subliniat Grad.
Uniqa Asigurari a anuntat ca are reduceri intre 5% si 25% la „Pachetul de vara Uniqa”, care include polita de raspundere civila auto (RCA) si o polita de asigurare de deces din accident pentru sofer si pasageri
Polita de deces din accident rutier pentru sofer si pasageri costa numai 10 lei si este valabila timp de 6 luni, incepand cu prima zi de valabilitate a asigurarii RCA.
De asemenea, Uniqa atrage clientii cu reduceri cuprinse intre 5% si 35%, pentru asigurarile facultative Casco, de locuinta, de calatorie si de accidente, in functie de produs si de caracteristicile fiecarui client in parte.
[b]Ce vanzari se fac vara[/b]
Ponderea vanzarilor din campania de vara nu depaseste, in medie, 20% in total an, a spus Viorel Vasile, seful Safety Broker.
De aceeasi parere este si Victor Sraer de la Otto Broker, care a precizat ca in campania de vara se fac aproximativ 20% din vanzarile anuale.
„Ca numar de polite vanzarile din aceasta vara vor fi similare cu anii trecuti, dar ceea ce este ingrijorator este ca prima medie la politele RCA a scazut in medie cu 25%. Acesta este clar [b]efectul competitiei din piata[/b], competitie axata in special pe pret si mai putin pe calitatea serviciilor oferite”, a mentionat Vasile.
Totodata, Victor Sraer a spus ca asiguratorii au redus extrem de mult preturile la toate tipurile de polite.
La randul sau, Gheorghe Grad, directorul general al SRBA, a spus ca vede, la nivelul pietei, o stagnare a vanzarilor in campania de vara din acest an.
Potrivit datelor Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor (CSA), primele intermediate de brokeri au scazut cu 0,4% in 2010, pana la 3,19 miliarde de lei, gradul de intermediere fiind de 38,5% din totalul pietei de asigurari.
In acelasi timp, veniturile brokerilor au crescut cu 5,76%, la 533,78 milioane de lei, din care 505,31 milioane de lei din activitatea de negociere a contractelor de asigurari.
In 2010, intreaga piata de asigurari s-a diminuat cu 5,7%, pana la 8,364 miliarde de lei, pe fondul diminuarii subscrierilor pe segmentul asigurarilor generale, care au coborat cu 7,5%, la 6,698 miliarde de lei. Subscrierile pe segmenul asigurarilor de viata au urcat cu 2,3%, la 1,666 miliarde de lei.