In acest context, intre 20 si 26 iunie, CSA – Comisia de Supraveghere a Asigurarilor, Directia Rutiera din cadrul Inspectoratului General al Politiei Romane si APPA – Asociatia Pentru Promovarea Asigurarilor, cu sustinerea Radio Europa FM si cu sprijinul intregii industrii de asigurari, deruleaza o noua etapa a [b]campaniei nationale de educare si informare a publicului larg cu privire la conceptul de asigurare[/b] (vezi brosura atasata).
Campania „Ce faci in caz de accident?” completeaza elementele primelor sale etape (rolul asigurarii RCA, pasii de urmat in caz de accident etc.) cu o detaliere a procedurii de urmat in cazul accidentelor produse in strainatate.
„Campania care se deruleaza zilele acestea se adauga nenumaratelor eforturi depuse de Comisia de Supraveghere a Asigurarilor in decursul ultimilor ani, nu numai cu privire la evolutiile legislatiei privind asigurarea obligatorie RCA, ci si pe alte subiecte de interes pentru populatie”, a declarat Angela Toncescu, presedintele CSA.
„Ne alaturam actualei campanii initiate de industria de asigurari, cu speranta ca acest demers va contribui la adoptarea unui comportament rutier mai prudent, in contextul aplicarii sistemului bonus/malus, fiind inca o modalitate ce contribuie la atingerea obiectivului principal al Politiei Rutiere, acela de a reduce numarul de accidente rutiere si consecintele acestora”, a declarat comisarul sef Lucian Dinita, director al directiei rutiere din cadrul IGPR.
Alexandru Ciuncan, secretar general al APPA, a precizat ca momentul pentru aceasta etapa a campaniei a fost ales tinand cont de faptul ca se apropie perioada concediilor, cand multi romani pleaca din tara cu autoturismele si se expun riscului de a fi implicati in diverse evenimente rutiere.
Astfel, circa 3 milioane de exemplare ale brosurii „Ce faci in caz de accident?” vor fi distribuite incepand de astazi in Bucuresti si in principalele 20 de orase ale Romaniei. Soferi din intreaga tara vor primi materialele informative in zonele principalelor intersectii, de la promoteri sau de la agentii politiei rutiere. De asemenea, le vor gasi la sectiile Politiei Rutiere din Bucuresti unde se fac constatari de daune si in marile complexe comerciale din intreaga tara.
In plus, brosura va fi distribuita si impreuna cu editia de marti, 21 iunie, a cotidianului Romania Libera.
Proiectul este sustinut de importante companii de asigurari, brokeraj, regularizari de daune si nu numai: Astra Asigurari, Asirom, Allianz-Tiriac Asigurari, Groupama Asigurari, Omniasig, Generali Asigurari, Ardaf, Uniqa Asigurari, Garanta, Carpatica Asig, ATE Insurance, Euroins, Piraeus Insurance Broker, Otto Broker, Safety Broker, ABC Asigurari, Avus, i-Tom Solutions, Forte Asigurari si dezmembrari.ro.
Mesajul campaniei va fi promovat si prin spoturi, stiri, interviuri si emisiuni difuzate de Radio Europa FM si TVR Info, prin materiale de interes public preluate de Romania Libera, Wall-street.ro si 9am.ro – pe zona de print si de web.
De aproape doi ani, Asociatia Pentru Promovarea Asigurarilor (APPA) deruleaza campanii de informare a publicului larg cu privire la conceptul de asigurare, sustinute prin distributia de ghiduri informative, lansarea de portaluri specializate si alte eforturi similare de comunicare.
Comisia de Supraveghere a Asigurarilor (CSA) este singura autoritate imputernicita prin lege cu atributii de autorizare, supraveghere prudentiala si control al activitatii de asigurare in Romania, precum si cu atributii de emitere a normelor de aplicare a legii. CSA este membru cu drepturi depline al EIOPA – Autoritatea Europeana de Asigurari si Pensii Ocupationale (care a substituit CEIOPS de la 1 ianuarie 2011), EIOPC – Comitetul European pentru Asigurari si Pensii Ocupationale si IAIS – Asociatia Internationala a Supraveghetorilor in Asigurari.
Piata asigurarilor din Romania a scazut cu 6,6% in primele trei luni din acest an, la 2,14 miliarde de lei, pe fondul reducerii subscrierilor din asigurari generale cu 8,8%, la 1,71 miliarde de lei. Veniturile generate de politele de viata au insumat 433,83 milioane de lei, cu 3,3% mai mult fata de martie 2010.