Avocatul a precizat ca negocierile cu reprezentantii Bancii Comerciale Romane (BCR) nu au condus la niciun rezultat pana in prezent.
Clientii BCR au demarat procedura de negociere cu banca pe 27 septembrie. Conform legislatiei, negocierea se deruleaza 15 zile lucratoare. Daca in acest interval, partile nu ajung la un consens, clientii pot declansa actiune in instanta.
„Pana acum au incercat sa traga de timp. Ne-au trimis o scrisoare prin care spuneau ca nu au identificat persoanele cu care trebuie sa poarte negocierea, desi in cererea de negociere le-am specificat clar care este numarul de contract al clientilor nemultumiti”, a declarat Piperea.
Potrivit avocatului, daca negocierile esueaza, atunci grupul de clienti pe care il coordoneaza ar trebui sa declanseze actiunea in instanta peste 3 zile, respectiv pe 13-14 octombrie.
Piperea reprezinta de asemenea doua grupuri de clienti ai Voksbank, de 400 si respectiv 700 de clienti, care au deschis procedurile de negociere pe datele de 27 septembrie si 6 octombrie.
In cazul Volksbank, Piperea a declarat ca negocierile cu banca ar urma sa se poarte pe mai multe clauze abuzive, clientii cerand totodata restituirea sumelor care, in timp, au fost percepute de banca in baza acestor clauze abuzive.
„Pana acum negocierile nu au condus la vreun rezultat”, a declarat Piperea.
Potrivit avocatilor, un proces colectiv este destul de greu de sustinut in conditiile in care exista multiple spete, actiunea juridica devenind astfel foarte complexa.
Gheorghe Piperea a spus ca grupurile de clienti au fost organizate in cadrul celor doua banci pe baza clauzelor comune. „Totodata, s-au constituit subgrupuri in functie de categorii de credite: auto, imobiliare, de consum”, a mai declarat avocatul.
OUG 50/2010 urmeaza sa fie discutata marti in Camera Deputatilor (CD). Saptamana trecuta, Comisia economica a CD a adoptat 98 dintre amendamentele aduse de catre bancheri Ordonantei.
Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor a criticat dur modificarile aduse de Comisia Economica OUG 50/2010, mentionand ca acestea afecteaza in mod grav consumatorii.
Ordonanta de Urgenta 50/2010 privind contractele de credit pentru consumatori se refera la anularea comisionului de rambursare anticipata pentru creditele cu dobanda variabila, anularea comisionului de risc, transparentizarea contractelor de credit prin exprimarea dobanzilor in functie de o dobanda variabila (Euribor, Robor, Libor) la care se adauga o marja. Nemultumirile clientilor vizeaza in general modul in care bancile au aplicat OUG 50/2010.