Clienții băncilor sunt expuși unui nou tip de înșelătorie, care îi poate lăsa fără economii, prin intermediul unui mesaj fraudulos trimis aparent în numele unor instituții de încredere. Acest mesaj, care pare inofensiv, îndeamnă utilizatorii să actualizeze aplicația bancară printr-un link suspect, punându-le conturile în pericol. Autoritățile și instituțiile financiare avertizează că, în cazul în care clienții urmează acest îndemn, riscă să-și piardă complet banii de pe card, potrivit capital.ro.
Te-ar mai putea interesa și: Vești neașteptate pentru românii cu datorii. Ratele la bănci încep să scadă!
foto: Banca Națională a României
Mesajele de tip phishing sunt o metodă tot mai frecvent utilizată de escroci pentru a obține informații sensibile de la utilizatori. În acest caz, Banca Commerzbank, una dintre cele mai mari din Germania, a emis un avertisment, subliniind importanța de a recunoaște semnele unei înșelătorii. Clienții sunt sfătuiți să fie atenți la greșelile de ortografie, la salutul generic „Dragă client” și la cererile neobișnuite din mesaj, care ar trebui să le ridice semne de întrebare.
Un alt indiciu că mesajul este fraudulos este link-ul inclus, care, în loc să conducă la site-ul oficial al băncii, duce utilizatorii pe o pagină falsificată, creată pentru a colecta datele personale. Astfel, cei care fac clic pe acest link și introduc informații, cum sunt numărul cardului de credit sau datele de autentificare, își expun conturile riscului de fraudă.
Commerzbank recomandă clienților să șteargă imediat astfel de mesaje și să fie vigilenți în ceea ce privește cererile de actualizare a datelor personale prin SMS.
„Victima ar trebui să folosească acest lucru pentru a se conecta la serviciile bancare online – se presupune că pentru a compara datele și pentru a preveni blocarea contului”, a explicat Commerzbank.
Clienții băncii sunt avertizați că, dacă fac clic pe link-urile din mesajele suspecte, pot fi redirecționați către site-uri web manipulate de escroci, care sunt greu de distins de platformele bancare legitime. În cazul în care primesc mesaje suspecte, clienții sunt sfătuiți să le șteargă imediat și să raporteze tentativele de fraudă pe site-ul Agenției Federale de Rețea.
Te-ar mai putea interesa și: Avertismentul Băncii Mondiale! Cele mai sărace țări se înfruntă cu cea mai gravă criză financiară din ultimele două decenii