Autoritatea de
concurenta a evaluat operatiunea de concentrare economica din punct
de vedere al compatibilitatii acesteia cu un mediu concurential
normal, in conformitate cu Regulamentul privind autorizarea
concentrarilor economice.
“Operatiunea analizata conduce la
suprapuneri pe orizontala in ceea ce priveste activitatile de comert
cu amanuntul de produse de consum curent ale celor doi operatori pe
mai multe piete relevante”, se arata intr-un comunicat al CC.
Tranzactia a fost autorizata cu
conditia respectarii unor angajamente asumate voluntar de partile
implicate pe doua piete relevante, respectiv Craiova si Targu-Mures.
Astfel, Auchan si-a luat angajamentul de a nu creste preturile de
vanzare cu mai mult de 5 % fata de media preturilor altor
magazine din retea, pentru o perioada de 3 ani. De asemenea, acesta
si-a asumat obligatia de a nu deschide noi magazine pe cele doua
piete relevante, pentru o perioada de 5 ani.
In aceste conditii, analiza Consiliului
Concurentei a determinat faptul ca operatiunea de concentrare
economica nu ridica obstacole semnificative in calea concurentei
efective, in special ca urmare a crearii sau consolidarii unei
pozitii dominante pe pietele relevante identificate.
„Consumatorii au
posibilitati reale de alegere in majoritatea zonelor geografice
analizate. In plus, angajamentele asumate de parti asigura o
functionare corecta a acestor piete si pe viitor. Pe majoritatea
pietelor analizate au avut loc deschideri de noi magazine si nu
exista bariere semnificative care sa influenteze intrarea pe piata de
retail din Romania”, a declarat Bogdan
Chiritoiu, presedintele Consiliului Concurentei.
Tranzactia a fost initial notificata
Comisiei Europene, dar autoritatea de concurenta din Romania a fost
considerata mai bine plasata pentru o analiza mai detaliata asupra
posibilitatii de restrangere a concurentei pe piata din Romania.
Grupul
[url=https://www.dailybusiness.ro/stiri-companii/vanzarea-anului-oficiala-auchan-a-cumparat-magazinele-real-din-romania-83641/]Auchan
a cumparat anul trecut de la Metro Group hipermarketurile Real[/url]
din Europa Centrala si de Est, printre care si pe cele din Romania,
pentru 1,1 miliarde de euro.
Auchan Romania este membra a Grupului Auchan, ce activeaza pe
piata comercializarii cu amanuntul de produse alimentare si
nealimentare de consum curent in 12 tari.
Real Romania este
membra a Metro Group, care a inregistrat o cifra de afaceri de 67
miliarde euro in 2012, numara aproximativ 280.000 de angajati si
opereaza aproximativ 2.200 de locatii in 32 tari.
Magazinele Real
[url=https://www.dailybusiness.ro/stiri-companii/real-si-a-redus-pierderile-iar-viitorul-proprietar-auchan-a-trecut-pe-profit-91701/]si-au
redus pierderile anul trecut[/url] cu 39% fata de 2011, la 73,5
milioane lei (16,5 milioane euro), in timp ce cumparatorul acestora,
Auchan, a trecut pe profit, de 3,3 milioane lei (740.000 euro).