- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro

Ave Impex vrea afaceri de 24 mil. euro in 2008, in crestere cu 26%

17 Jun, 15:22 • adrian.mihaltianu
Producatorul de carne de pui Ave Impex Satu Mare estimeaza ca va inregistra in acest an o cifra de afaceri de 24 mil. euro, in crestere cu aproape 26% fata de 2007, a declarat marti Gheorghe Bodea, presedintele companiei.
Ave Impex vrea afaceri de 24 mil. euro in 2008, in crestere cu 26%

De asemenea, compania preconizeaza o crestere a cotei de piata pana la 6% in 2008, fata de 4,5% in anul precedent.

„Totodata, vrem sa ne crestem si profitul cu 10-15% in acest an, de la 700.000 euro, cat am realizat anul trecut „, a adaugat Gheorghe Bodea.

Ave produce carne de pui si comercializeaza circa 60 de produse din pui sub forma refrigerata si congelata, ambalate diferit (vrac, punga, caserola-folie stretch, caserola-atmosfera protectoare), pozitionandu-se pe segmentul mediu in ceea ce priveste preturile produselor.

„Ambalajul reprezinta 5-10% din pretul mediu al produselor, in functie de tipul acestuia”, a spus Adrian Maier, directorul de marketing al Ave Impex.

6 mil. euro pentru o fabrica de preparate si semipreparate din carne

Ave doreste sa investeasca in urmatorii 2 ani aproximativ 6 milioane de euro intr-o fabrica de preparate si semipreparate din carne de pui. Pentru acest proiect, compania va accesa fonduri europene, dar va apela si la credite bancare, a declarat presedintele companiei.

Potrivit reprezentantilor companiei, in ultimii 2 ani (2007-2008), Ave a investit in liniile de productie 6 milioane euro, capacitatea de productie si abatorizare ajungand la 10 milioane de pui broiler pe an, ceea ce corespunde cu 18.000 tone de carne de pui pe an.

Producatorul de carne de pui si-a propus, pentru acest an, extinderea distributiei in toata tara, mai ales in marile lanturi de supermarketuri.

„Circa 70% din productie va merge catre supermarketuri si doar 30% catre comertul traditional”, a mentionat Gheorghe Bodea.

Printre supermarketurile cu care colaboreaza compania se numara Cora, Real, Penny si XXL.

Totodata, Ave Impex a inceput o operatiune de re-branding. Compania are o noua sigla si un nou slogan: „Ave – Puiul tau in fiecare zi!”.

„Necesitatea unei schimbari s-a impus in anul 2007, ca urmare atat a gradului de maturizare la care a ajuns brandul in aceasta perioada, cat si a extinderii la nivel national”, au declarat oficialii companiei.

Investitia Ave Impex in campania de publicitate TV este de 2,5 milioane euro (la rate-card). Spotul TV a fost realizat de casa de produstie MME in mai 2008 si va fi difuzata, incepand de joi, pe canalele de televiziune – Pro TV, Acasa, Pro Cinema, Hallmark, Euforia, B1 TV, National TV.

Compania vizeaza dublarea exporturilor in 2008

„In ceea ce priveste exporturile, 5% din productia proprie de anul trecut a mers catre Ungaria, iar anul acesta compania vizeaza un procent de 10%”, a declarat Bodea.

El a adaugat ca nu exclude intrarea pe alte piete, atat din comunitatea europeana, cat si din alte tari.

Compania dispune de 4 depozite, la Satu Mare, Timisoara, Baia Mare si Bucuresti, si are in plan infiintarea unui nou depozit la Targu Mures, in prezent fiind in cautare de spatiu.

Ave detine 10 magazine de desfacere proprii – 7 in Satu Mare si 3 in Baia Mare, si nu vizeaza deschiderea unor alte magazine proprii.

Fondata in 1994, Ave Impex detine in acest moment de la ferme de reproductie rase grele si statii de incubatie, pana la micro FNC (fabrica de nutret combinat) si flota proprie pentru distributia carnii de pasare.

Urmărește Daily Business pe Google News