Dezvoltarea pietei financiare a dus la o oferta bogata de produse si servicii financiare, atat din partea companiilor de asigurari, cat si a bancilor care si-au extins aria de acoperire si pe acest segment.
Cu toate acestea, peste jumatate dintre romani au recunoscut ca aleg traditia si experienta companiilor de asigurari pentru siguranta personala, fata de 20% dintre acestia, care ar opta pentru banicile cu produse similare pentru asigurari, potrivit studiului.
[img=256][/img]Cei mai increzatori in serviciile companiilor de asigurari sunt locuitorii din zonele Banat-Crisana-Maramures si Oltenia, 78% si respectiv 75% dintre acestia declarand ca ar opta pentru aceste institutii, in timp ce bucurestenii se afla pe ultimul loc, cu un procent de 37%.
In ceea ce priveste categoria de varsta, 69% dintre cei care au facut aceasta alegere au varsta cuprinsa intre 45 si 55 de ani, fiind persoane interesate in mod direct de produsele de asigurari de viata si pensii.
Acelasi lucru se intampla si in cazul pensiilor private obligatorii (Pilon II) sau facultative (Pilon III). Peste jumatate dintre romanii chestionati (53%) prefera pana in prezent serviciile oferite de companiile de asigurari si doar un sfert (25%) ar alege oferta similara a bancilor.
In ce priveste alegerea companiilor pentru siguranta personala sau a bunurilor, 26% dintre romani au recunoscut ca sunt influentati de familie sau prieteni, in timp ce notorietatea si traditia companiei in domeniul asigurarilor joaca un rol important pentru 13%, respectiv 12%.
Doar 4% dintre romanii apeleaza la serviciile brokerilor
Referitor la consultanta financiara venita din partea brokerilor, romanii nu sunt inca obisnuiti sa apeleze la acest tip de serviciu. Doar 4% ar alege agentiile de brokeri pentru o consiliere in vederea investitiilor, 7% pentru asigurari de viata si 8% daca ar dori sa isi aleaga o pensie.
„Diversificarea ofertei de asigurari de viata si pensii, oferite atat de companiile de asigurari cat si de institutiile bancare, demonstreaza o cerere mare pentru solutii de asigurare puternice si potentialul semnificativ al pietei”, a declarat Shah Rouf, CEO Aviva Romania.
„Cu toate ca acest lucru determina si cresterea competitivitatii pietei, sondajul realizat de Aviva plc demonstreaza faptul ca romanii pun pe primul loc si aleg experienta si traditia companiilor de asigurari pentru a beneficia de protectie financiara”, a adaugat Rouf.
Aviva Grup Romania include 3 companii: Aviva Asigurari de Viata – ce si-a inceput activitatea in 2000, Aviva Societate de Administrare a unui Fond de Pensii Privat, Aviva Investors Romania.