Profitul operational EEV a fost de 14,8 milioane lei.
Per ansamblu, nivelul vanzarilor noi ale companiei au inregistrat o scadere de 4 milioane lei in S1, comparativ cu vanzarile din primul semestru al anului trecut.
Tot in primele sase luni, pe segmentul pensiilor private obligatorii, in termeni de vanzari noi, valoarea anualizata a primelor contractate de companie a fost de 7 milioane lei.
Pe segmentul asigurarilor de viata pentru credite, valoarea anualizata a primelor companiei a scazut cu 60% fata de S1 2008, la 4 milioane lei.
Valoarea anualizata a primelor din asigurari noi Unit-Linked si pensii facultative a scazut pana la 4 milioane de lei in S1 (comparativ cu 7 milioane lei in aceeasi perioada a anului 2008) respectiv pana la 1 milion lei (comparativ cu 3 milioane lei in 2008), pe fondul cresterii temerilor clientilor cu privire la piata de capital si a reducerii cheltuielilor cu beneficiille acordate anagajatilor pe segmentul corporate.
Tot in primele sase luni, valoarea primelor brute subscrise din asigurari de viata a crescut cu 10% in acelasi interval, de la 46 milioane lei, la 51 milioane lei, potrivit comunicatului.
Veniturile fondurilor de pensii au crescut la 0,2 milioane lei pentru Pilonul 3 (comparativ cu 0,1 milioane lei in aceeasi perioada a anului trecut ) si, respectiv, 1,4 milioane lei pentru Pilonul 2 (comparativ cu 0,3 milioane lei in aceeasi perioada a
anului trecut).
Veniturile din investitii au generat pentru companie un profit de 10 milioane lei (comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut cand profitul a fost zero).
„In prima jumatate a anului 2009 ne-am confruntat cu temerile clientilor, situatie cat se poate normala daca ne gandim la ceea ce s-a intamplat la nivel macro si microeconomic si luam in considerare preocuparile acestora cu privire la viitorul lor financiar si nesiguranta locului de munca”, a declarat Shah Rouf, CEO Aviva Romania.
„A durat cateva luni pana cand criza economica declansata in tarile dezvoltate a afectat si Romania. Anticipam astfel ca revenirea, care se observa in prezent pe pietele dezvoltate din vestul Europei – daca ne uitam la rezultatele financiare bune pe segmentul de asigurari si de o crestere a indicelor pietei de capital – va ajunge la noi tot cu o intarziere de cateva luni”, a completat acesta.
Potrivit lui Shah Rouf, clientii din Romania ai companiei au la dispozitie cateva luni in care pot sa investeasca pentru a beneficia de cresterea care va urma. A doua parte a anului 2009 este momentul ideal de planificare financiara si actiune pentru a beneficia de cresterile ulterioare.