In luna octombrie 2008, Aviva a efectuat un studiu de satisfactie al clientilor, in cadrul caruia peste 1.000 de clienti au raspuns intrebarilor companiei.
Concluziile studiului au subliniat nevoia de schimbare a produselor, nu doar la nivel de identitate vizuala, ci si la nivel de caracteristici si beneficii oferite, informeaza compania.
Aviva a decis sa creasca flexibilitatea produselor (posibilitatea de a accesa mai multe optiuni de protectie) si a facut schimbari la nivelul identitatii vizuale – au fost lansate pliante noi pentru produse. De asemenea, compania a redenumit majoritatea produselor.
Pentru a preintampina eventualele dificultati de identificare a produselor, acestea au fost impartite in 3 categorii principale: asigurari de viata (Complet si Esential), asigurari de viata cu componenta de economisire (Bursa de studii-plan financiar pentru copii, Cont Senior, Cont Activ) si asigurari de viata cu componenta investitionala (Cont Plus si Cont Forte).
„In 2008 am analizat evolutia pietei serviciilor financiare din Romania mai mult decat in anii precendenti si concluziile se reflecta in toate schimbarile pe care le-am facut la nivel de produse”, a declarat Shah Rouf, CEO Aviva Romania.
„Nu am neglijat nici contextul international si am pastrat acele produse care le ofera clientilor nostri garantia investitiei si randamente superioare in conditii economice incerte. Capital Garantat este programul de investitii care garanteaza ca valoarea uniturilor nu va scadea si este disponibil pentru toate produsele de economii si investitii. Capital Garantat a avut un randament de 10,5% in ultimele 12 luni”, a adaugat Shah Rouf.
O alta concluzie a studiului a subliniat gradul de informare scazut al romanilor. Acestia considera ca nu au la dispozitie toate informatiile de care au nevoie pentru a investi. Rezultatul a fost noua brosura Aviva, care ii ajuta pe clienti sa aleaga produsele de investitii potrivite gradului de risc personal, informatii ce ot fi gasite si pe site-ul companiei.
Aviva Grup Romania include 3 companii: Aviva Asigurari de Viata – ce si-a inceput activitatea in 2000, Aviva Societate de Administrare a unui Fond de Pensii Privat, Aviva Investors Romania.
Aviva Asigurari de Viata a inregistrat in 2008 prime brute subscrise in valoare de 107,96 milioane lei (29,3 mil. euro), in crestere cu 28,47% fata de anul precedent.