Matei Dimitrie Giugariu, coordonatoral departamentului bancar-financiar de la Bostina si Asociatii, avertizeaza ca daca un client nu primeste o notificare de la banca trebuie sa notifice el insusi banca, in scris, asupra necesitatii modificarii printr-un act aditional a prevederilor contractului de credit si asupra obligativitatii bancii de a asigura, astfel, alinierea contractului la dispozitiile OUG 50/2010, potrivit sursei citate.
In luna iunie, Guvernul a aprobat Ordonanta de Urgenta 50/2010, privind contractele de credit pentru consumatori, pe baza unui proiect elaborat de ANPC, care transpune in legislatia locala Directiva Europeana 48/CE/2008, printre cele mai cunoscute prevederi ale actului normativ fiind eliminarea comisionului de rambursare anticipata la creditele cu dobanda variabila si calcularea dobanzii in functie de un indice de referinta transparent, la care se adauga o marja fixa, care nu poate fi modificata fata de contractul initial.
Incepand de luni, 20 septembrie, toate contractele de credit in derulare trebuie sa fie modificate pentru a respecta noile preveri legislative in vigoare.
Aplicarea OUG nr. 50/2010 a declansat ample dispute la nivelul sistemului bancar, atat din cauza nemultumirilor bancherilor si clientilor, cat si a anumitor puncte neclare din legislatie.