Primul episod din cadrul campaniei de promovare a avut loc vineri, in Piata Revolutiei din Bucuresti.
Timp de doua ore, Patriciu a adus in strada saltimbanci, scamatori, jongleri si dansatori de tango care au incercat sa recreeze o atmosfera idilica, intr-un spatiu amenajat ad-hoc, din magazine mobile Mic.ro, un cort imens si o piateta cu banci, copaci si flori artificiale.
Atmosfera a fost intretinuta sonor de Los Platanos, o trupa de muzica mexicana, cunoscuta pe vremuri pentru reprezentatiile date in galeria echipei de fotbal FC National (Progresul).
[gallery:237]
Lasand la o parte faptul ca vanzarile celor 7 magazine mobile prezente in piata nu au fost pe masura asteptarilor, probabil datorita cocktailului oferit de organizatori, evenimentul s-a dovedit a fi pe placul celor prezenti, in marea lor majoritate angajati ai miliardarului si reprezentanti ai mass-media.
Ce treaba are bacania cu tangoul si saltimbancii ? Patriciu da explicatii. „E ideea unor fosti manageri din Rompetrol, construita intr-o seara de vara pe o barca. A crescut natural. Pe noi aventura asta ne pasioneaza”, a declarat Patriciu.
Omul de afaceri a declarat ca vor fi 2.000 de micro-mobile marca Fiat care vor intra „in paine” in perioada urmatoare. „Avem deja micro-mobile in Ploiesti, pe DN1 si urmeaza sa ne extindem in toata tara. Au inceput sa constituie o amenintare pentru competitie”, si-a laudat Patriciu „marfa”.
„Astazi (vineri-nr.) am trecut de punctul de break-even pe reteaua Mic.ro”, a afirmat omul de afaceri. „N-am avut probleme pana acum cu concurenta si cu autoritatile, pentru ca avem aprobari pentru toate amplasamentele”, a spus Patriciu.
O economie de tip bazar
Patriciu s-a apucat de afaceri in comert, convins fiind ca retailul romanesc are cu totul alte nevoie decat cele oferite de Carrefour, Billa, Metro, Kaufland si ceilalti mari jucatori ce au acaparat in principal marile orase.
Miliardarul si-a reiterat convingerea ca shoppingul la romani reprezinta mai degraba un eveniment social decat o simpla necesitate.
„Romania are o economie de tip bazar, iar pe viitor, formatele occidentale, in genul hipermarketurilor nu vor avea sanse prea mari de dezvoltare”, a declarat Patriciu. In opinia sa, formatele de retail modern, importate din Occident, pierd din vedere specificul de tip „oriental” al consumatorului roman. „Retailul are potential, chiar daca, in aceasta perioada a scazut cu pana la 25%”, a precizat Patriciu.
[quote=Dinu Patriciu]Formatul de tip bazar este mai mult un centru social, adaptat stilului romanilor de a face comert[/quote]
Omul de afaceri compara, recent, hipermarket-ul cu un spital. „Hipermarketul e ca un spital. Pe o usa intri cu probleme, pe alta iesi vindecat”, a declarat acesta.
„Formatul de tip bazar, specific romanilor, presupune un alt contact cu marfa, magazinul este mai mult un centru social, in care discutia, contactul personal este fundamental. De aceea la noi si cumparaturile de impuls sunt mult mai importante decat in Occident”, a mai spus Patriciu.
El a aratat ca scaderea consumului, invocata de retaileri, este o problema doar pentru cei care nu inteleg specificul economiei romanesti.
„Noi avem o crestere puternica de vanzari pe formatul de convenienta, pe care il dezvoltam prin reteaua Mic.ro (retea de magazine de cartier – n.r.). Si asta pentru ca ne adresam unei cereri specifice, ce ia in calcul asteptarile consumatorilor”, a declarat Patriciu. „Avem vanzari in medie de 730 euro pe zi, ceea ce ne depaseste asteptarile”, a mai spus omul de afaceri.