„In perioada iunie 2005 – iunie 2006, numarul de clienti a crescut cu 47,3%, produsul bancar brut cu 38,9% si creditele acordate cu 50,2%”, a declarat Franco Antiga, presedintele bancii, citat de NewsIn.
„Familiile romanesti au un portofoliu in care depozitele bancare au o pondere de 61%, ceea ce demonstreaza o puternica tendinta catre lichiditati”, a aratat Antiga, mentionand ca obiectivul bancii este „acela de a spori atragerea directa de fonduri”.
Presedintele bancii a mai declarat ca modernizarea economiei impune finantarea investitiilor, companiile avand nevoie din ce in ce mai mult de finantari pe termeni lung si mediu.
„In vederea alocarii de resurse in favoarea societatilor, credem ca este necesar sa alaturam politicii de creditare, dezvoltarea atragerii de fonduri in obligatii si plasarea de fonduri comune”, condidera Antiga.
In prezent, banca are deschise noua agentii si isi propune dublarea numarului acestora pana in 2008 pentru a ajunge la 20 de unitati.
Reprezentantii bancii estimeaza pentru acest an un profit net de peste 7 milioane de euro, dublu fata de cel inregistrat in primele sase luni ale anului, pe baza maririi numarii de clienti si a triplarii fondurilor proprii.
La sfarsitul lunii august, Banca Italo Romena, controlata de grupul financiar Veneto Banca, inregistra un profit de 5,36 milioane euro si un nivel al fondurilor atrase de 207 milioane euro, cu 40 milioane euro mai mult decat in perioada similara din 2005.
Activele bancii Italo Romena erau, la sfarsitul lunii septembrie, de 1,33 miliarde lei (aproape 377 milioane euro), instututia avand o cota de piata de 0,88%, potrivit datelor furnizate de BNR.
Institutia financiara italiana mai detine in Romania si o participatie de 0,27% din compania de leasing Italo Romena Leasing IFN, care a acordat in primele sase luni finantari de 36 milioane euro.