“Din punctul nostru de vedere
interesul ramane acelasi, protectia consumatorului. Suntem in curs de
a construi o serie de mecanisme care sa asigure o mai buna intelegere
intre cele doua parti (banci si clienti). La nivelul BNR vom
transmite Institutului Bancar Roman o forma de dezvoltare a
curriculei, care sa cuprinda si aceasta parte a protectiei
consumatorului in domeniul bancar. Vrem sa fie reconstruita pe baze
mai solide, mai sanatoase relatia privind creditarea”, a spus
Olteanu.
Bogdan Olteanu a apreciat ca actuala criza financiara
a pus societatea in fata unei situatii “pe care nu a stiut cum sa o
administreze”, dar din care a fost invatata o lectie si care va
face cu siguranta “ca bancile comerciale, societatea sa iasa mai
bine construite, mai capabile sa reziste unor astfel de exercitii”,
noteaza Agerpres.
Directorul in BNR, Alexandru Paunescu, a
avertizat ca in piata “se manifesta o practica de manipulare a
consumatorului bancar”.